מבזקים +
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לקראת תקיפה ישראלית: המסר המרגיע של איראן לארה"ב

בניגוד להצהרות הפומפוזיות של האיראניים ביחס לתגובת לתקיפה ישראלים, מאחורי הקלעים בטהראן מדברים באופן שונה ומנסים למתן את התקיפה הישראלית

לקראת תקיפה ישראלית: המסר המרגיע של איראן לארה"ב
איראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

איראן העבירה מסר לארצות הברית באמצעות מדינה שלישית, לפיו במידה שהתגובה הישראלית על מתקפת הטילים הבליסטיים תהיה מוגבלת למטרות מסוימות - היא תראה את הסבב כסגור ולא תגיב. כך מסר היום (שני) גורם שמעורה בפרטים לכאן חדשות.

יש לציין כי המסר שמעבירה איראן מאחורי הקלעים שונה מהצהרותיה הפומביות, שכן היא הצהירה כמה פעמים תגובתה לתקיפה ישראלית תהיה "כואבת" יותר מהמתקפה הקודמת.

דברים אלו מתכתבים עם דיווח שפורסם לפני כיומיים בעיתון "א-שרק אל-אווסט" הפרו סעודי מפי מקורות דיפלומטיים. העיתון הפרו-סעודי דיווח כי טהראן העבירה מסר לישראל באמצעות מדינות באירופה כי תעלים עין ולא תגיב כפי שאיימה, אם התגובה הישראלית על מתקפת הטילים הבליסטיים תהיה מוגבלת.

לפי אותם מקורות דיפלומטיים שצוטטו בעיתון הסכנה טמונה בחלק השני של המסר האיראני לישראל ולפיו לאיראן לא תהיה ברירה ולחצות את הקווים האדומים, אם יהיה מדובר בתקיפה ישראלית בעלת השפעה שתפגע במתקני הנפט או במתקני הגרעין במדינה.

כמו כן, הפנטגון הודיע אתמול באופן רשמי כי בהנחיית הנשיא האמריקני ג'ו ביידן תוצב מערכת ההגנה האווירת, THAAD, בישראל. בהודעה צוין כי הצעד נעשה במטרה להגביר את מערך ההגנה האווירי של ישראל בעקבות התקיפה האיראנית. המערכת מיירטת, בין השאר, טילים בליסטיים.

איראן ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום