מבזקים +
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ישראל יכולה ללמוד? כך אוקראינה מיירטת כטב"מים

אוקראינה צברה בשנים האחרונות ידע מעשי משמעותי מאוד בעניין יירוט כטב"מים, זאת כאשר היא מתמודדת איתם בתדירות גבוהה | במדינה פיתחו שיטות להתגוננות מפני השאהדים האיראניים

ישראל יכולה ללמוד? כך אוקראינה מיירטת כטב"מים
מל"טים איראניים צילום: Iran international

מאז פרצה המלחמה בשטחה, פיתחה אוקראינה אמצעים יעילים נגד השאהדים אותם משגר צבא רוסיה. לאחר פגיעת הכטב"מ בבא"ח גולני, באירוע שהוביל למותם של ארבעה חיילים, ייתכן כי לישראל יש מה ללמוד מאוקראינים. 

בשנתיים וחצי האחרונות אוקראינה פיתחה שיטות לזיהוי והתגוננות מפני השאהדים האיראניים, כך דיווח אלכס נירנבורג ב"כאן 11". נציג חיל האוויר האוקראיני יורי איגנט סיפר כי "מערכות ההגנה של אוקראינה למדו להתמודד עם מצבים בהם הכטב"מים של רוסיה שינוי באופן תדיר את מסלול הטיסה שלהם". 

עוד ציין: "לפעמים הכטב"מים ההתקפיים הגיעו לגבול בדבוקה אחת ואז התפצלו תוך ניסיון לטוס מעל מערכות ההגנה האווירית. הרבה כטב"מים עשו תמרונים באוויר כדי למנוע יירוט שלהם".

האוקראינים עשו שימוש במערכות יירוט ניידות המסוגלות לעקוב אחר כלי הטיס במקרה והוא משנה את נתיב טיסתו. האוקראינים אף שידרגו את השימוש באמצעים רדיו אלקטרוניים כדי להסיט את הכטב"מים ממסלולם.

מומחה אוקראיני ללוחמה רדיו אלקטרונית אמר: "השאהדים שטסים לעברנו טסים לפי אות ניווט לוויני. המטרה של הלוחמה האלקטרונית היא לשבש את האות המקורי או להחליף אותו באות אחר".

מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

 צבע אדום