מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מחדל: כך יכל האויב לדעת הכל על בסיס גולני שבו פגע הכטב"מ

הסיור המודרך בבסיס החטיבה שמופיע באתר רשמי של צה"ל, כולל חדר האוכל בו פגע הכטב"מ, לצד מיקומו המדויק של הבסיס

מחדל: כך יכל האויב לדעת הכל על בסיס גולני שבו פגע הכטב"מ
חדר האוכל בבסיס צילום: צה"ל

מחדל חמור: אחרי שכטב"מ של חיזבאללה פגע אתמול (ראשון) בבסיס האימונים שחטיבת גולני סמוך לבנימינה והרג ארבעה חיילים, מתברר כי מידע רב אודות הבסיס מופיע באתר רשמי של צה"ל, אתר מיטב המיועד למתגייסים.

באתר מופיעים תצלומים מהבסיס ואף סרטון שמהווה מעין סיור מודרך בין המבנים של בסיס האימונים החטיבתי, כולל חדר האוכל בו פגע הכטב"מ. אם זה לא מספיק, באתר מופיע גם מיקומו המדויק של הבסיס בגוגל מפות. 

הסרטון, שנפתח בכותרת "ברוכים הבאים לבא"ח גולני" מתחיל בשער הבסיס. מוצגים בו מבנים שונים בהם גם המרפאה, בית הכנסת, השק"ם וגם, כאמור, חדר האוכל. זאת, לצלילי מוזיקה קופצנית, ועם כותרות בולטות שמספרות על שימושו של כל מבנה.

הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של הנופלים: סמל עומרי תמרי, בן 19, ממזכרת בתיה, סמל יוסף הייב, בן 19, מטובא זנגריה, סמל יואב אגמון, בן 19, מבנימינה גבעת עדה וסמל אלון אמיתי, בן 19, מרמות נפתלי הי"ד. החיילים היו בהכשרה בבסיס האימונים החטיבתי של גולני. 

באירוע נפצעו 51 חיילים, שמונה באורח קשה, שמונה באורח בינוני והיתר במצב קל. הכטב"ם חדר דרך התקרה לחדר האוכל של בא"ח גולני בזמן ארוחת הערב, מבלי שהופעלה אזעקה.

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר אתמול: "אנחנו נלמד ונתחקר את האירוע כיצד כטב"ם חודר ללא התראה ופוגע בבסיס. איום כטב"מים הוא איום שאנחנו מתמודדים איתנו מתחילת המלחמה, אנחנו נדרשים להביא הגנה טובה יותר, אנחנו נתחקר את האירוע הזה, נלמד ונשתפר".

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע אמש לבסיס האימונים של חטיבת גולני וקיים תחקיר ראשוני עם המפקדים. הרמטכ״ל שוחח עם המפקדים וצוותי הרפואה בבסיס.

מדברי הרמטכ״ל: ״אנחנו במלחמה, ותקיפה של בבסיס אימונים בעורף היא קשה והתוצאות כואבות. פעלתם היטב בטיפול ופינוי הפצועים והנפגעים. חבקו את המשפחות השכולות, לוו את הפצועים וחזקו את המפקדים והחיילים. 

אנחנו ממשיכים להילחם ולהתאמן לקראת הבאות. חטיבת גולני רשמה הישגים רבים במלחמה והתמודדה בנחישות עם מצבים קשים, לכו בדרך המורשת״.

מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל צה"ל חטיבת גולני

 צבע אדום