מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 26°c
בני ברק 35°c
אשדוד 26°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 26°c
בני ברק 35°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חמוש בעצרת של טראמפ נתפס עם דרכונים ורישיונות נהיגה בשמות שונים

השירות החשאי מסר שטראמפ "לא היה בסכנה כלשהי", והוסיף כי התקרית לא השפיעה על פעולות הסוכנות. שריף מקומי כינה את החשוד "מטורף". מילר הואשם בשני אישומים של עבירות נשק ושוחרר בערבות של 5,000 דולר. לא הוגשו כתבי אישום פדרליים

חמוש בעצרת של טראמפ נתפס עם דרכונים ורישיונות נהיגה בשמות שונים
דונלד טראמפ צילום: שאטרסטוק

גבר שהחזיק רובה ציד ואקדח טעון לא חוקיים נעצר אתמול ליד עצרת בחירות של דונלד טראמפ בקואצ'לה, קליפורניה, כך מסרה המשטרה.

ום מילר, החשוד בן ה-49, נהג ברכב שטח שחור כשנעצר במחסום ביטחוני על ידי שוטרים, שאיתרו את שני כלי הנשק ומחסנית בעל קיבולת גבוהה.

מילר נלקח למעצר ללא תקריות, כך מסר משרד השריף של מחוז ריברסייד, והורשע על החזקת נשק טעון והחזקת מחסנית בעל קיבולת גבוהה.

השירות החשאי האמריקני מסר שטראמפ "לא היה בסכנה כלשהי", והוסיף כי התקרית לא השפיעה על פעולות הסוכנות.

ה-BBC דיווח כי שריף מקומי כינה את החשוד "מטורף" והוסיף שהאירוע לא השפיע על שלומו של טראמפ או של משתתפי העצרת.

אך שאלות רבות נותרו ללא מענה. שריף מחוז ריברסייד, צ'אד ביאנקו, אמר שאי אפשר לשער מה היה בראשו של החשוד, וציין כי הוא "מאמין באמת שהשוטרים מנעו ניסיון התנקשות שלישי". הוא הוסיף כי ייתכן שאי אפשר יהיה להוכיח שזו הייתה כוונתו של האיש.

התקרית שהתרחשה אתמול בשעה 16:59 שעה לפני שטראמפ היה אמור להופיע על הבמה - מדגישה, שוב את האבטחה האינטנסיבית סביבו, ואת הסכנות העומדות בפני הנשיא לשעבר, שלושה שבועות לפני לבחירות.

מילר הואשם בשני אישומים של עבירות נשק ושוחרר בערבות של 5,000 דולר. לא הוגשו כתבי אישום פדרליים.

השריף המקומי הוסיף כי כשהחשוד התקרב למתחם חיצוני, סמוך למקום העצרת, הוא "נתן את כל האינדיקציות שמותר לו להיות שם". אבל כשהחשוד הגיע למתחם פנימי, "צצו אי סדרים רבים", הוסיף השריף ביאנקו, והסביר כי לרכב היה לוחית רישוי מזויפת.

במכונית נמצאו מספר דרכונים עם מספר שמות ומספר רישיונות נהיגה, אמר השריף, לוחית הרישוי הייתה "תוצרת בית" ולא רשומה.

השריף הוסיף כי החשוד אמר לרשויות שהוא חבר בקבוצת הימין הקיצוני בשם "אזרחים ריבונים".

לדבריו, לוחית הרישוי מעידה על אנשים הטוענים שהם "אזרחים ריבונים", השריף ציין: "זו פשוט קבוצה שלא מאמינה בשליטה ממשלתית. הם לא מאמינים שהממשלה והחוקים חלים עליהם".

האבטחה סביב טראמפ הוגברה מאוד בעקבות ניסיונות התנקשות קודמים. לפני מעצרו של מילר, טראמפ ערך את העצרת השנייה שלו בבאטלר, פנסילבניה השנה, באותו מקום שבו אוזנו ספגה כדור לאחר שצלף ירה מספר יריות לכיוונו, והרג אדם אחד בקהל, טראמפ נפצע קל והיורה חוסל.

המקרה השני אירע מחוץ למועדון הגולף הבינלאומי של טראמפ בווסט פאלם ביץ' בספטמבר. האיש נצפה מסתתר בשיחים ליד מגרש הגולף עם רובה מבצבץ מבעד לשיח, הוא נעצר לפני שהספיק להתקרב לטראמפ.

דונלד טראמפ ארצות הברית נסיון התנקשות בטראמפ

 צבע אדום