מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ליד עמדות יוניפי"ל: רקטות של חיזבאללה נורו לעבר כוחות צה"ל

ליד עמדות יוניפי"ל: 25 רקטות של חיזבאללה נורו לעבר כוחות צה"ל ועיירות ישראל במהלך החודש האחרון. מאות אמצעי לחימה, בהם, רימונים ומשגרי רקטות הופנו לעבר ישראל, והכל במרחק של עשרות ומאות בודדות מעמדות יוניפי"ל הבינלאומיות

ליד עמדות יוניפי"ל: רקטות של חיזבאללה נורו לעבר כוחות צה"ל
עמדת יוניפי"ל בגבול לבנון צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מתייחס לאירועים מול כוחות יוניפי"ל שנפצעו מאירועי ירי שונים בדרום לבנון. במהלך החודש האחרון שוגרו כ-25 רקטות וטילים לעבר עיירות ישראליות וכוחות צה"ל ממתחמי הטרור של חיזבאללה שהטמין חיזבאללה בסמוך לעמדות יוניפי"ל. אחד הפיגועים הללו גרם למותם של שני חיילי צה"ל. חיזבאללה משתמש במתחמי טרור מעל ומתחת לקרקע כדי לבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל.

במהלך הפעילות הקרקעית הממוקדת והמצומצמת של צה"ל בדרום לבנון, חשפו כוחות אוגדה 146 מאות אמצעי לחימה, בהם אמצעי לחימה, רימונים ומשגרי רקטות שהופנו לעבר ישראל, והכל במרחק של עשרות ומאות בודדות מעמדות יוניפי"ל הבינלאומיות. בקרבת מקום מהקו הכחול.

כוחות יוניפי"ל נפרסו בדרום לבנון במטרה ליישם את החלטת מועצת הביטחון 1701 ולמנוע נוכחות של גורמי חיזבאללה חמושים מדרום לנהר הליטני. מדינת לבנון והקהילה הבינלאומית לא הצליחו ליישם את החלטה 1701, למרות בקשות חוזרות ונשנות לעשות זאת.

במשך שנים פעל חיזבאללה תוך הפרה ברורה של החלטות מועצת הביטחון, וצבר כמויות גדולות של נשק המכוון נגד אזרחים ישראלים ובנה תשתית צבאית ליד אתרי האו"ם. הפעולה הקרקעית הממוקדת והמצומצמת של צה"ל, לא נגד אתרי יוניפי"ל, אלא מכוונת נגד חיזבאללה.

ב-30 בספטמבר 2024, לקראת פתיחת המבצע הקרקעי הממוקד של כוחות צה"ל בלבנון, הודיע ​​צה"ל ליוניפי"ל כי אזור הקו הכחול יהפוך לאזור לחימה פעיל. כמו כן, העבירו נציגי צה"ל בקשה לארגון להרחיק כוחות מעמדות הקרובות למרחק של עד חמישה קילומטרים מהקו הכחול לעמדות עורפיות, וכי אזור זה יהפוך לאזור לחימה פעיל.

צה"ל מקיים קשר שוטף עם כוחות יוניפי"ל וימשיך לנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי למנוע פגיעה בכוחות יוניפי"ל באזור, וימשיך לעשות זאת למרות המצב המורכב.

דובר צה"ל עדכן מוקדם יותר היום, כי שני חיילי צה"ל שנפצעו באורח קשה מדרום לבנון נפגעו מירי טילי נ"ט, וכי חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל באירוע. לגבי לטענת יוניפי"ל על פריצת טנקים למוצב, צה"ל הבהיר כי מבירור ראשוני עולה כי במהלך פינוי הפצועים נסעו שני טנקים לאחור, במקום שבו לא יכלו להתקדם אחרת לאור איום הירי, לעבר עמדת יוניפי"ל. לאחר סיום הירי ופינוי הפצועים הטנקים יצאו מהעמדה.

 
יוניפי"ל חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

 צבע אדום