מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הסדר טיעון לאיש שהתחזה ללוחם בעזה - והצטלם עם נתניהו

רועי יפרח מתל אביב הורשע בעבירה של אחזקת נשק שלא כדין במסגרת הסדר טיעון. נציג הפרקליטות בדיון: "כתב האישום לא מבטא את מדיניות הענישה הנוהגת בעבירות נשק בשל הייחוד של התיק הזה"

הסדר טיעון לאיש שהתחזה ללוחם בעזה - והצטלם עם נתניהו
מעצר. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

רועי יפרח מתל אביב, שהואשם בהתחזות ללוחם ושוטר וגניבת נשק, תחמושת וציוד צבאי ומשטרתי מאזור לחימה בעזה, הורשע בעבירה של אחזקת נשק שלא כדין במסגרת הסדר טיעון. 

נציג הפרקליטות בדיון התייחס לכתב האישום שהוגש נגד יפרח ואמר כי הוא "לא מבטא את מדיניות הענישה הנוהגת בעבירות נשק בשל הייחוד של התיק הזה".

בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב עלו להעיד עדים שאמרו כי יפרח התנדב לצידם. אחד מהם סיפר: "אני מכיר את רועי בשש שנים האחרונות כראש סניף איחוד ההצלה רמת גן גבעתיים. בשש שנים האחרונות הכרתי בן אדם עם לב זהב שכל רצונו זה רק לעזור לזולת. הוא היה הראשון שקפץ ושיפץ את כל בית המתנדב, מקום שפתחנו עבורם שיוכלו לנוח בין מקרי החירום".

עורך הדין של יפרח, איתן סבג, אמר בדיון: "מילה אחת שעדיין לא שמענו בבית המשפט, סליחה. וגם תודה. סליחה כי כתב האישום שהוגש בתחילת הדרך שכל עם ישראל ראה כלל עברות שמציגות את רועי בצורה שפגעה אנושות בשם שלו, בתרומה שלו, באדם שהוא במוסר וערכים שמייצגים את מה שהוא עשה". 

כזכור, יפרח, תושב ת"א בן 35 נאשם כי התחזה למגוון תפקידים שונים בהם חבלן, לוחם ביחידה הלאומית ללוחמה בטרור (ימ"מ) ואיש שב"כ תוך שהוא מנצל את מאורעות הלחימה בדרום ומצטרף לכוחות הביטחון שלחמו בתאריך 7.10.

תחילה נטען כי בעת שהייתו באזורי הלחימה גנב על פי החשד כמויות גדולות של אמצעי לחימה מסוגים שונים וכן ציוד צבאי אשר חלקם שימשו את הכוחות בשטח.

המתחזה הלך הכי רחוק שאפשר כאשר הצטלם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, בזמן שבאו לבקר את הלוחמים.

בתאריך 17.12, עם התקדמות החקירה, כוחות משטרה של תחנת מסובים ויס"מ ת"א, איתרו את החשוד בביתו בת"א ועצרו אותו לחקירה. במקביל, בוצעו חיפושים בביתו ובכלי רכב שנמצאים בבעלותו, ונתפסו פריטי אמל"ח שגנב לכאורה במהלך תקופה החל מתאריך ה-7.10.23.

ה-7 באוקטובר כתב אישום פרקליטות המדינה מלחמת אוקטובר

 צבע אדום