מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 25°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 25°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הערכה בישראל: "לחיזבאללה נותרו פחות משליש מהטילים"

במהלך סקירה ביטחונית בישיבת הממשלה שקיימו שר הביטחון גלנט והאלוף טולדנו, הם הציגו את התקדמות הפעולה בדרום לבנון: "נמצאו מאות וסטים ותיקי לחימה מלאים של חיזבאללה". גלנט הדגיש: "עדיין תלויים בחימוש ובמטוסים אמריקניים, אבל עובדים בכל הכוח לקידום ייצור כחול-לבן"

הערכה בישראל: "לחיזבאללה נותרו פחות משליש מהטילים"
שר הביטחון יואב גלנט בגבול עזה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט וראש אגף אסטרטגיה בצה"ל, האלוף אליעזר טולדנו, קיימו הבוקר (ראשון) סקירה ביטחונית בפני השרים בישיבת הממשלה, שם סיפרו על מאות וסטים ותיקי לחימה מלאים של חיזבאללה שנמצאו מוכנים ליציאה לקרב. 

על פי דיווח ב׳ווינט׳, לפי ההערכה שמסרו לשרים, "נותרו לארגון הטרור פחות משליש מהטילים שהיו לו". מתחילת המלחמה שיגר חיזבאללה יותר מ-14 אלף רקטות, ורבות נוספות הושמדו בתקיפות חיל האוויר. 

כשנשאל על חימושים, אמר גלנט כי היה פער גדול עם כניסתו למשרד הביטחון, וכבר לפני המלחמה הוא הנחה להשלים פערים. היום, לדבריו, "אנחנו עדיין תלויים בחימושי אוויר ומטוסים אמריקניים". גלנט הוסיף, עם זאת, כי "אנחנו עובדים בכל הכוח לקידום ייצור כחול-לבן ופיתוח עצמאות" בנושא החימושים. 

מהסקירה שהציגו גלנט וטולדנו עלה בנוסף כי הפעולה בדרום לבנון מתקדמת כמתוכנן: זו פעולה עם יעדים מאוד ברורים - טיהור מרחב כפרי מתשתיות אויב; הכוחות מנוסים מאוד ומצוידים היטב; יש מעט מאוד מגע עם האויב; נמצאו המון אמצעי לחימה, וסטים מוכנים לפעולה, מאות טילי נ"ט, משגרים ותחמושת רבה.

חיזבאללה מבצע חיצי הצפון יואב גלנט אליעזר טולדנו

 צבע אדום