מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

העיתונאי שנעצר בלבנון: "קשרו לי את העיניים, גם חיזבאללה חיפשו אותי"

פול רוזנהיימר, כתב העיתון הגרמני הבילד, התראיין לערוץ "כאן 11" הישראלי מלבנון, ונעצר. לאחר שחרורו שיחזר: "שאלו אותי על הקשר לישראל - הם ידעו דברים. חשבתי על התרחישים הגרועים ביותר"

העיתונאי שנעצר בלבנון: "קשרו לי את העיניים, גם חיזבאללה חיפשו אותי"
אילוסטרציה צילום: unsplash

פול רוזנהיימר, כתב העיתון הגרמני הבילד, נעצר השבוע בלבנון לאחר שהתראיין לערוץ החדשות הישראלי "כאן 11". רוזנהיימר סיפר בריאיון ל"חדשות 12" לאחר שחרורו: "גם חיזבאללה חיפשו אותי, זה היה עניין של זמן. חשבתי על התרחישים הגרועים ביותר". 

"אני שוב במקום בטוח", תיאר רוזנהיימר. "היה די קשה לצאת מביירות אבל אני במצב טוב וגם צוות הצילום שלי במצב טוב". 

עוד סיפר: "קיבלתי שיחה ומסרון מקולגה ישראלי שביקש ממני לעלות בשידור חי עבור טלוויזיה ישראלית. כיוון שלא ידעתי שזה אסור, ומשום שאני מאמין בתקשורת חופשית - עשיתי את זה, ואז הסיוט התחיל בבוקר למחרת".

עוד שיחזר: "היו דפיקות בדלת וחמישה אנשים נכנסו פנימה. הם אמרו, 'יש לנו שאלות שגרתיות. בבקשה, תן לנו את הטלפון שלך, את המצלמות שלך, הכול' הגענו לאיזשהו מתקן חקירות, לא ראיתי מבחוץ מה הוא היה בדיוק". העיתונאי סיפר כי קשרו את עיניו. 

עוד סיפר; "הם שאלו אותי שאלות: מה עשיתי, מה קרה ביום קודם לכן, ואז הם שאלו אותי על השידור החי שעשיתי עבור הטלוויזיה הישראלית. אמרתי להם 'תראו, לא ידעתי שזה אסור, אני עולה בשידור חי עבור כל מיני ערוצים'".

הם שאלו אותי על הקשר שלי לישראל", תיאר. "הם ידעו שראיינתי את ראש הממשלה שלכם לפני מספר חודשים. הם שאלו אותי באיזו תדירות ביקרתי בישראל, הם שאלו אותי על הקשר שלי עם ישראלים, הם ידעו דברים רבים".

בהמשך הריאיון סיפר: "הם שמו אותנו בתא מעצר, והם אמרו לנו שאנחנו צריכים לישון פה, ושאולי התובע יגיע למחרת בבוקר. הרגשתי יחסית בסדר בסיטואציה הזאת כי ידעתי שאני לא נמצא עם חיזבאללה באותו זמן. הייתי עם הצבא הלבנוני, עם המודיעין, משהו בסגנון הזה".

לדברי רוזנהיימר, בהמשך הבין שחיזבאללה היה בעקבותיו: "הם שיתפו את התמונה שלי בחשבונות שלהם והם חיפשו אותי. אז, למעשה, זה היה עניין של זמן".

חיזבאללה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום