מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כתבים הונחו לא לדווח על ירושלים כחלק מישראל

רשת CBS הנחתה את עובדיה שלא לדווח על ירושלים כחלק מישראל מפני שהסטטוס שלה "שנוי במחלוקת". ההוראה עוררה סערה בקרב עובדים יהודים וגורמים מדיניים

כתבים הונחו לא לדווח על ירושלים כחלק מישראל
בניין עיריית ירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

רשת CBS, מארצות הברית, הורתה לעובדיה שלא לדווח על ירושלים כחלק מישראל, בטענה שהסטטוס של העיר "שנוי במחלוקת בינלאומית". ההוראה, שניתנה כחלק ממדיניות שמטרתה ״לשמור על ניטרליות בסיקור המלחמה בעזה״, עוררה סערה בקרב עובדים יהודים וגורמים מדיניים ישראליים, כך דווח ב-Ynet.

על פי הדיווח, ההוראה הגיעה באוגוסט האחרון, כאשר מארק ממוט, מנהל מחלקת האתיקה של חדשות CBS, שלח מייל לכל עובדי הרשת, שבו הנחה אותם "להיות זהירים עם כמה מונחים כאשר אנחנו מדברים או כותבים על החדשות”, ממוט כתב לעובדים: "אל תתייחסו לירושלים כחלק מישראל. כן, השגרירות האמריקנית שם, והממשל של טראמפ הכיר בה כבירת ישראל. אבל הסטטוס שלה שנוי במחלוקת. ירושלים היא סוגיה ליבה במחלוקת בין ישראל לפלסטינים".

ב-CBS סירבו להגיב באופן רשמי לפניית Ynet בנושא אבל גורם בכיר בחברה דוחה את הטענות כאילו מדובר במהלך אנטי-ישראלי מכוון אלא בניסיון לשמור על אובייקטיביות חדשותית: ״אין לכך השפעה על הסיקור שלנו, אנחנו לא מוטים נגד ישראל וזה רק נועד להזכיר לכתבים שלנו לכלול הקשר לגבי הסכסוך המתמשך״.

ירושלים ארצות הברית רשת CBS

art

 צבע אדום