מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בליל התקדש יום כיפור: הגאון רבי אשר סופר זצ"ל הלך לעולמו

עם כניסת היום הקדוש נפטר הגאון רבי אשר סופר זצ"ל לאחר שהתמוטט בביתו בבני ברק, כוחות ההצלה הוזעקו למקום אך השיב נשמתו בטהרה ליוצרה בגיל 88. בנו הוא הגאון רבי דוד סופר רב קהילת "אלפי מנשה" בב"ב

בליל התקדש יום כיפור: הגאון רבי אשר סופר זצ"ל הלך לעולמו
הגאון רבי אשר סופר זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: עם כניסת היום הקדוש הלך לעולמו הגאון רבי אשר סופר זצ"ל רב בית הכנסת 'אהל משה' בבני ברק שהתמוטט בביתו בבני ברק בליל התקדש החג, כוחות ההצלה הוזעקו למקום אך השיב נשמתו בטהרה ליוצרה בגיל 88. 

בבחרותו למד רבי אשר זצ"ל בישיבת פוניבז' והיה מקורב מאוד לראשי הישיבה, שאף חיבבהו בצורה מיוחדת בשל שקדנותו הרבה, הוא בן דוד של הגאון רבי צבי פרידמן ואף למד עימו בצעירותו בישיבת פוניבז' כמו גם היה עמו בקשר הדוק בכל השנים האחרונות,

היה מורה הוראה לרבים אחר שעשה שימוש אצל גדולי ההוראה מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל ויבלחט"א הגר''מ גרוס, בשנים האחרונות עם היחלשו הורה לתלמידיו לשאול את בנו יחידו בהלכה, שנים רבות שימש כראש הכולל בעיר נתניה, שם העמיד תלמידים הרבה.

בעשור האחרון היה הדמות הרוחנית המתווה את קהילת "אהל משה" במערב העיר בני ברק, סמוך לביתו שברח' מינץ 7 בבני ברק, ממנו יפרדו הלילה בכאב רב.

לפני כשנה וחצי חלה במחלה הנוראה ממנה סבל יסורים רבים, וכאמור ביום שישי עם התקדש היום הקדוש השיב את נשמתו ליוצרה.

הותיר אחריו את בנו יחידו הגאון רבי דוד סופר רב קהילת "אלפי מנשה" בב"ב, וכן את חתניו הגאון רבי מאיר גפני רב קהילת 'היכל יצחק' במודיעין עילית, וכן הגאון רבי חיים קניג ורבי נתנאל שמואלי מחשובי האברכים בעיר בני ברק צאצים רבים כולם יראי שמים ודבקים בתורה ובמצוות.

בחודש תמוז האחרון שיכל את נכדו, הבחור החשוב משה גפני ז"ל בנו של יבלחט"א הגאון רבי מאיר גפני רב בית המדרש המרכז 'היכל יצחק' במודיעין עילית, והוא בן 21 בפטירתו. 

ההלוויה הלילה (מוצאי יום כיפור) בשעה 22:30 מביהמ"ד "אהל משה" ברח' רבי עקיבא 8 בבני ברק לבית החיים באלעד.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב אשר סופר

art

 צבע אדום