מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: ארה"ב מרחיבה את הסנקציות על איראן

ארה"ב הטילה עיצומים נגד מעורבים בסחר בנפט איראני, וגם נגד "צי הרפאים" - ספינות בעולם שמסייעות לה לעקוף את הסנקציות

דיווח: ארה"ב מרחיבה את הסנקציות על איראן
יירוט הטילים מאיראן צילום: Jamal Awad/Flash90

לקראת התגובה הישראלית הצפויה למתקפה האיראנית, ועל רקע הניסיונות האמריקניים לשכנע את ישראל שלא לתקוף את מתקני הגרעין והנפט של טהרן  - ארה"ב הטילה ביום שישי סנקציות נוספות על תעשיית הנפט והפטרוכימיה של הרפובליקה האיסלאמית.

על פי דיווח ב'ווינט', במסגרת הרחבת הסנקציות הקיימות, שבוצעה בעקבות מתקפת הטילים הבליסטיים על ישראל לפני כשבועיים, מחלקת המדינה האמריקנית הטילה עיצומים על שישה גופים שעוסקים בסחר בנפט איראני ועל שישה כלי שיט.

במקביל, משרד האוצר האמריקני פרסם קביעה שתוביל להטלת סנקציות נגד כל אדם שפועל במגזרי הנפט או הפטרוכימיה של הכלכלה האיראנית.

כמו כן, משרד האוצר הטיל סנקציות על 10 יישויות ו-17 ספינות בשל מעורבותן במשלוחים של מוצרי נפט ופטרוכימיים איראניים.

"בעקבות המתקפה חסרת התקדים של איראן ב-1 באוקטובר נגד ישראל, ארה"ב הבהירה כי יהיו השלכות על טהרן בעקבות מעשיה", אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.

"לשם כך, אנו נוקטים צעדים כדי לשבש את זרימת ההכנסות שהמשטר האיראני משתמש בהן כדי לממן את תוכנית הגרעין שלו, לפתח טילים, לתמוך בנציגי טרור ולהנציח את הסכסוך ברחבי המזרח התיכון", אמר.

לדברי בלינקן, "ארה"ב מחויבת לצמצם את מקורות ההכנסה של איראן מפעילותה המרושעת. כל עוד איראן תקדיש את הכנסותיה מהאנרגיה למימון התקפות על בעלות בריתנו, תמיכה בטרור ברחבי העולם והמשך פעולות מערערות יציבות אחרות - נמשיך להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי להעמיד אותה לדין. צעדים אלה יתוחזקו על ידי תיאום הדוק מתמשך עם בעלות בריתנו כדי להתמודד עם פעולותיה של איראן".

איראן ארה"ב סנקציות מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום