מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מדינה במרכז אמריקה הודיעה על ניתוק יחסיה עם ישראל: "מבצעת רצח עם"

מדינה רביעית מודיעה על ניתוק יחסים עם ישראל בעקבות המלחמה - וכולן ביבשת אמריקה: ניקרגואה שבמרכז אמריקה הצטרפה לבליז, בוליביה וקולומביה, והודיעה אתמול על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל

מדינה במרכז אמריקה הודיעה על ניתוק יחסיה עם ישראל: "מבצעת רצח עם"
הפגנה פרו פלסטינית צילום: שאטרסטוק

ניקרגואה שבמרכז אמריקה הצטרפה לבליז, בוליביה וקולומביה והודיעה אתמול (שישי) על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. 

בהצהרה מטעם הממשלה מסרה ניקרגואה כי היא מנתקת את היחסים עם ישראל בשל "התקיפות הישראליות על השטחים הפלסטיניים" והוסיף כי "ממשלת ישראל היא פשיסטית ומבצעת רצח עם".

 לפני ההכרזה על ניתוק היחסים, הקונגרס בניקרגואה אישר החלטה לנקוט בפעולה "שעולה בקנה אחד עם יום השנה למלחמה בעזה". 

בישראל, התגובה לצעד הייתה מאופקת. גורמים ישראליים ציינו כי "נשיאה של ניקרגואה דניאל אורטגה הוא דיקטטור צ'אביסט פרו-איראני, שמוקצה ע"י הרבה ממדינות העולם המערבי. מה שמפתיע זה שאורטגה חיכה שנה שלמה למהלך הזה".

בנוסף לצעדים הדיפלומטיים, ניקרגואה נקטה גם צעדים משפטיים. בחודש מרץ השנה, המדינה הגישה תביעה לבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) נגד גרמניה על מתן סיוע כספי וצבאי לישראל ועל הפסקת המימון של סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם, אונר"א.

ניקרגואה ניתקה את היחסים עם ישראל בשנת 2010 על רקע המשט הטורקי לעזה. יחסים אלו חודשו בשנת 2017 אך לישראל אין שגרירות בניקרגואה והשירותים הקונסולרים ניתנים על ידי שגרירות ישראל בקוסטה ריקה. מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" מרבה ניקרגואה והנשיא שלה דניאל אורטגה למתוח ביקורת חריפה על ישראל ולהביע תמיכה באיראן וארגוני הטרור.

ניקרגואה ניתוק יחסים ישראל רצח עם

art

 צבע אדום