מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כטב"ם פגע במבנה בהרצליה, שריפה פרצה במקום

דיור מוגן בהרצליה ספג פגיעה אתמול אחרי ששני כטב"מים חדרו לישראל מלבנון - ורק אחד מהם יורט | במקום אותרה נפגעת חרדה והדיירים פונו מהאגף שנפגע | בצה"ל טענו כי כלי הטיס העוינים היו תחת מעקב מרגע יציאתם מלבנון וכי האירוע מתוחקר

כטב"ם פגע במבנה בהרצליה, שריפה פרצה במקום
פגיעת הכטבם צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א'

שני כטב"מים חדרו מלבנון אתמול (שישי) והפעילו אזעקות בהרצליה, בהוד השרון ובסביבה. חיל האוויר יירט כלי אחד, השני פגע בבניין בית אבות בהרצליה וגרם להפסקות חשמל. במקום אותרה נפגעת חרדה והדיירים פונו מהאגף שנפגע. 

בעקבות פגיעת הכטב"ם פרצה שריפה במבנה אך כובתה במהירות ולא גרמה לנפגעים בנפש. בצה"ל טענו כי כלי הטיס העוינים היו תחת מעקב מרגע יציאתם מלבנון וכי האירוע מתוחקר.

המבנה שנפגע, כאמור, הינו דיור מוגן מאוכלס. בזמן הפגיעה כלל הדיירים ואנשי הצוות היו במרחב מוגן מה שהציל את חייהם מפגיעת הכטב"ם.

בית האבות שנפגע הוקם עבור קשישים יוצאי הולנד, ונקרא "בית יוליאנה" על שם המלכה המנוחה, סבתו של המלך הנוכחי וילם אלכסנדר. "בית יוליאנה" מכיל קשישים עם רקע הולנדי וניצולי שואה. בבית האבות יש 112 דירות לקשישים שעדיין יכולים לחיות באופן עצמאי. כמו כן, ישנם 18 דיירים במחלקה הטיפולית ו-40 במחלקה הסיעודית, נכתב בטלגראף ההולנדי.

האזעקות במרכז החלו בשעה 21:53, והופעלו בהרצליה - מערב, כפר שמריהו, הרצליה - מרכז וגליל ים, רמת השרון, גבעת חן ובהוד השרון. בשעה 22:14 פיקוד העורף הודיע בהמשך להתרעות כי "האירוע הסתיים", וכרבע שעה לאחר מכן הודיע דובר צה"ל כי שני כטב"מים חדרו לישראל וכי אחד מהם יורט.

לאחר האירוע, עיריית הרצליה מסרה עדכון לתושבים: "בהמשך להערכת מצב שקיימנו עם פיקוד העורף וכוחות הביטחון, אין עוד צורך להישאר בסמוך למרחבים המוגנים. הציבור מתבקש לשמור על ערנות, ולשמור על קשר רציף עם הילדים שיוצאים לרחובות. צוותי חברת החשמל עובדים כעת בעיר ומטפלים במוקדים בהם יש הפסקת חשמל". מכבאות והצלה נמסר כי "לאחר ביצוע סריקות לא אותרו נפגעים, שריפה קלה פרצה במבנה וכובתה על ידי מתזי הכיבוי".

כטב"ם הרצליה דיור מוגן בית אבות מבצע חרבות ברזל

art

 צבע אדום