מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השופר שאותר ברצועה לצד נתנאל הי"ד והבקשה המרטיטה של אביו

בסוף ההספד של אחד האחים של נתנאל הרשקוביץ הי"ד שנפל ברצועת עזה, האבא ביקש מניסן לוי, אחד מחברי הקהילה שתוקע אצלם בבית הכנסת, שיתקע בשופר את התקיעה שנתנאל לא יזכה לתקוע

השופר שאותר ברצועה לצד נתנאל הי"ד והבקשה המרטיטה של אביו
תקיעת שופר בהלווית נתנאל הרשקוביץ הי"ד צילום: צילום מסך

היום התקיימה הלווית חייל המילואים נתנאל הרשקוביץ הי"ד, שנפל אתמול ברצועת עזה ממטען צד, אביו סיפר שהיה לו מאוד חשוב שתמיד הטלית והתפילין יהיו צמודות אליו, וכשההורים קיבלו אותם אתמול, הם ראו שבתוך הטלית שהייתה איתו בקרב האחרון, היה מחזור של יום כיפור ושופר, שופר שבו הוא תכנן לתקוע במוצאי הצום.

בסוף ההספד של אחד האחים, האבא ביקש מניסן לוי, אחד מחברי הקהילה שתוקע אצלם בבית הכנסת, שיתקע בשופר את התקיעה שנתנאל לא יזכה לתקוע.

מאיר, אביו של נתנאל, ספד בהלוויה: "לא היית רק בן, היית חבר, כמעט כל יום היינו מדברים. קשה מאוד שאבא צריך להספיד את בנו, דרך העולם היא שהבן מספיד את האבא. נתנאל, תן לי כוח כמה קשה הגזרה, לא נזכה לראות אותך יותר".

אביו הוסיף בבכי: "צר לי עליך בני אהובי, היית יותר משמונה חודשים במילואים בעזה, נסעתי כל יום לכותל והתפללתי, ופעמיים זה עזר. הפעם, נגזרה הגזרה. אנחנו מקבלים אותה, אין לי טענות לקב״ה. תודה לך, ריבונו של עולם, על הפיקדון המיוחד שזכינו בו. על החבר הכי טוב שלי בעולם. ברוך דיין האמת. רציתי שבנך איתמר יניח את התפילין שלך כשהוא יגיע לגיל בר מצווה".

רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ, מירושלים, סגן מפקד פלוגה ביחידת סיוע מנהלתי 5460, עוצבת 'בני-אור' (460), נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה, בן 37 בנופלו. הלוויתו התקיימה היום בבית העלמין הצבאי הר הרצל בירושלים. הוא הותיר אחריו אשה ושלושה ילדים.

הרשקוביץ נפל בתקרית עם שני לוחמי מילואים נוספים, צבי מתתיהו מרנץ ואורי משה בורנשטיין הי"ד, בעת שהכח עלה על מטען בג'באליה בזמן פעילות מבצעית.

דובר צה"ל
שלושת החיילים שנפלו | דובר צה"ל

 

נתנאל הרשקוביץ הי"ד עזה מלחמת חרבות ברזל תקיעת שופר

art

 צבע אדום