מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פאניקה באיראן: הפעולות שהובילו לחשד נגד מפקד כוח קודס

"הפראנויה האיראנית גדולה הרבה יותר ממה שנדמה, ובעבר בכירים כבר הואשמו באיראן בריגול עבור מדינות זרות"

פאניקה באיראן: הפעולות שהובילו לחשד נגד מפקד כוח קודס
מפקד כוח קודס קאאני צילום: צילום מסך

ד"ר שרונה מזליאן לוי, חוקרת מומחית לאיראן, מתייחס להיעלמותו של מפקד כוח קודס, מחליפו של קאסם סולימאני, איסמאעיל קאאני, שלפי מספר דיווחים נחקר באיראן בחשד שסייע בדרך זו או אחרת למוסד הישראלי.

החשד נגדו ברקע הפעולות הדרמטיות של ישראל נגד בכירי חיזבאללה שמצביעות על חדירות מודיענית יוצאת דופן שמעלה חשש כבד בקרב אנשי המשטר באיראן.

החוקרת כותבת: ההיעלמות התמוהה והמתמשכת של מפקד כוח קודס, איסמאעיל קאאני, מעוררת שורה של תיאוריות קונספירציות ובצדק.

המידע המדויק אודות מיקומם של נסראללה, מפקדי כוח רדואן והבכירים האחרים שחוסלו בפעילויות כירורגיות מדויקות מעיד על יכולות מודיעיניות מתקדמות ביותר ומעלה חשדות על הימצאותן של חפרפרות בשורות חיזבאללה והמשטר האיראני.

Iran International
הבניין שבו חוסל הנייה | Iran International

אולם נזכיר שהאירוע התחיל כבר עם חיסולו של הנייה במתקן מאובטח של משמרות המהפכה בלב טהראן. מעבר לחיסול של הנייה עצמו, ראשי המשטר מבינים שגורל כל אחד מהם יכול להיות כשלו, וזה רק עניין של החלטה של מי שעומד מאחורי ההתנקשות.

הפראנויה האיראנית גדולה הרבה יותר ממה שנדמה, ובעבר בכירים כבר הואשמו באיראן בריגול עבור מדינות זרות. אחד מהם הוא עלי רזא אכברי, סגן שר ההגנה האיראני בין 2000-2005, שהואשם בריגול לטובת בריטניה והוצא להורג בתלייה בינואר 2023. 

רבים בקרב הציבור האיראני מאמינים שהמשטר משקר ללא הרף כדרך חיים כדי לשרוד. ג׳ורג׳ ברנרד שואו אמר ש"עונשם הגדול ביותר של השקרנים הוא שהם לא יכולים להאמין לאף אחד אחר", ועל כן, בלי קשר לקאאני, אני מאמינה שהחשדנות ההדדית במסדרונות המשטר ומערכות הביטחון בשיאה.

כוח קודס איראן מלחמת חרבות ברזל איסמאעיל קאאני

art

 צבע אדום