מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המסעדן האנטישמי השווה את ישראל לנאצים, ומשלם על כך

בעל רשת מסעדות יוקרתיות, מתמודד עם חרם וזעם רב מהקהילה היהודית באוסטרליה, לאחר שהשווה את ישראל לנאצים. ספקים סרבו לעבוד איתו, אחד השפים שלו עזב אותו, המסעדה נמצאת בבניין בבעלות יהודים שזועמים עליו, והוא חוטף מכל הכיוונים

המסעדן האנטישמי השווה את ישראל לנאצים, ומשלם על כך
משטרת אוסטרליה צילום: pixabay

אלן יזבק, מסעדן אנטישמי והבעלים של רשת מסעדות יוקרתיות Nomad בסורי הילס, סידני, אוסטרליה, נמצא תחת חרם ומתמודד עם ביקורת קשה מבעלי הנכס היהודים שמשכירים לו את המקום.

הבעלים, רוברט וגאולה בורק, זועמים עליו מאד, אחרי שהניף בהפגנה פלסטינית אנטישמית סמל נאצי בתוך מגן דוד. בני הזוג בורק, אנשי נדל"ן בולטים בסידני, הם הבעלים של הבניין בו שוכנת אחת המסעדות באמצעות חברת הנדל"ן שלהם Hanave Pty Ltd. מקורות בקהילה היהודית אמרו לתקשורת המקומית, כי הזוג במצוקה מההתנהגות המחפירה של הדייר שלהם.

האתר The Australian דיווח, כי יזבק, שהואשם על ידי המשטרה בהנפה בציבור של סמל נאצי בפומבי, אותו החזיק בעצרת נגד ישראל,  על השלט היה צלב קרס שהונח על דגל ישראל, עם המילים "עצרו את ישראל הנאצית".

התקרית עוררה תגובה חריפה, וחברות שעבדו איתו איימו בחרמות. לפחות חמישה תאגידים גדולים ביטלו אירועים שתוכננו במסעדה במלבורן תחת השם היוקרתי Yazbek, Reine & La Rue. גם יצרנית השמפניה הצרפתית GH Mumm הודיעה כי היא שוקלת מחדש את השותפות שלה עם המקום לעריכת אירוע חגיגי מתוכנן.

אנזה סוטו, שף קונדיטור הראשי של הרשת "נומאד" של יזבק, אמרה ל"הראלד סאן" שהיא "ללא מילים" בגלל ההאשמות נגד יזבק, וציינה כי הבעלים מעסיק שף ראשי, רותם פאפו, יליד ישראל. 

על פי הדיווח באתר The Australian, לפחות שף בכיר אחד ברשת התפטר בעקבות ההאשמות. לזוג בורקס יש היסטוריה ארוכה של מחלוקות עם יזבק, כולל מאבק משפטי ב-2019 על תיקוני נזקי שריפה. השופטים פסקו מוקדם יותר השנה לטובת יזבק, הבעלים של הנכס שילמו את הוצאות המשפט.

יזבק, הגיב על הדברים ל"דיילי טלגרף", הוא הביע את צערו על "הסכסוך המתמשך". הוא אמור להופיע בבית המשפט ב-24 באוקטובר, כדי להתמודד עם הנפת סמל נאצי, בניגוד לחוק האוסטרלי.

רשת סקיי ניוז האוסטרלית דיווחה, כי יזבק החזיק דגל ירוק וזהב בצבעי חיזבאללה, מפגינים נוספים החזיקו דגלים דומים לאלו של חיזבאללה, כדי לא לעבור על החוק האוסטרלי, האוסר הנפת דגלי חיזבאללה.

עוד דווח, כי לקוחות רבים קרעו גם את ההזמנות שלהם למסעדות יזבק, גולשים דירגו את האוכל של המסעדות בסידני ומלבורן הכי נמוך עם ביקורת רבה. "זה עתה ביטלנו את ההזמנה שלנו. לעולם לא נשוב, שלום", כתב גולש בעמוד הפייסבוק של המסעדה, כל לפי סקיי ניוז. "האם כל המנות שלך מגיעות עם צד של אנטישמיות? אני שואל בשביל חבר", כתב אחר. לפי סקיי ניוז, שף בכיר אחד התפטר באופן מיידי, לאחר שיזבק הואשם בהנפת הסמל הנאצי.

אוסטרליה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל נאצים

art

 צבע אדום