מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ההאמר עלה על מטען, השלושה נפלו בג'באליה: "הותר לפרסום' מכניסה לחרדות - במי הגורל יבחר?"

דובר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ, רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ ורס"ר (במיל') אורי משה בורנשטיין נהרגו בצפון רצועת עזה בפיצוץ מטען חבלה

ההאמר עלה על מטען, השלושה נפלו בג'באליה: "הותר לפרסום' מכניסה לחרדות - במי הגורל יבחר?"
טנק, אילוסטרציה צילום: חיים אזולאי, פלאש 90

דובר צה"ל התיר לפרסום כי במהלך הלחימה בג'באליה נהרגו רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ, רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ ורס"ר (במיל') אורי משה בורנשטיין, לוחמי יחידת סיוע מנהלתי 5460 בעוצבת "בני-אור" (460). 

השלושה נהרגו ממטען צד שהתפוצץ על ההאמר שלהם הבוקר. הרשקוביץ, בן 37 תושב מירושלים, היה סגן מפקד פלוגה. בורנשטיין, בן 32 ממורשת, היה מפקד אכזרית. מרנץ, בן 32 מבני אדם, היה מפקד כיתה. 

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, כתב בעקבות ההודעה על נפילתו של צבי הי"ד: "המומים וכואבים את נפילתו של צבי. שיצא להילחם על תקומת עם ישראל ולנצחון על אוייבנו. אנחנו עוטפים את טל היקרה ואת הילדים הרכים".

במכינה הקדם-צבאית "מעוז" בלוד ספדו לאורי בורנשטיין הי"ד, וכתבו כי "אורי מסר נפשו למען עם ישראל ומדינת ישראל, למען ניצחון האומה. הוא נהרג על קידוש ה' בערב יום הכיפורים, יום הטוהרה הישראלי, יום בו כל עם ישראל כאיש אחד בלב אחד". 

עוד הוסיפו: "אהבת ישראל, ארץ ישראל וערכי הנצח של עמנו היא הרוח הגדולה שתנצח את כל הבאים לכלותנו - וזו הייתה גם רוחו של אורי, הנמצאת בבית המדרש של מכינת מעוז ובכל בתי המדרשות בארצנו. ה' יקום דמו ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

הרב אליהו רחמים זייני ספד אף הוא לתלמידו אורי בורנשטיין, ואמר כי "אנו מתפללים שהקב"ה ייתן למשפחה את כוחות הנפש לעמידה בניסיון מר זה. הקרבתו הבלתי נתפשת - זו הקרבה עילאית לטובת כלל ישראל". 

חברו של נתנאל הרשקוביץ הי"ד ששוחח עם "ווינט" ספד לו, ואמר כי "המילה 'הותר לפרסום' כבר מכניסה בך חרדות מי השם שהגורל יבחר. אסון ועוד אסון. זה כבר נגע בכל אחד ואחת מאיתנו, בכל בית מאז 7 באוקטובר. והפעם, עוד פעם, נוגע באנשים שאתה מכיר. נתנאל הרשקוביץ הי"ד".

עוד הוסיף: "את נתנאל הכרתי עוד מימי ילדותי כתושב שכונת פסגת זאב. בחלק מהשירות הצבאי חפפנו אחד ליד השני בתפקידים שונים. מדי פעם בשבתות ובאירועים משמחים שראיתי אותו, תמיד הוא חייך עם פאסון של גבר".

ג'באליה רצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום