מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

היוזמה האמריקאית להחליש את חיזבאללה בפרלמנט; קטאר ומצרים מסתייגות

גורמים רשמיים ממצרים וקטאר שממלאים תפקיד מרכזי במשא ומתן להפסקת אש הן בעזה והן בלבנון - אמרו שהם רואים בתוכנית האמריקאית כלא מציאותית ואף מסוכנת. בשיחות עם בכירים אמריקאים, הם טענו כי ישראל לעולם לא תצליח להשמיד את חיזבאללה

היוזמה האמריקאית להחליש את חיזבאללה בפרלמנט; קטאר ומצרים מסתייגות
גבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

ממשל ביידן פועל להחליש את השפעת חיזבאללה בלבנון, תוך ניצול המצב שישראל נלחמת נגד חיזבאללה, כדי לסיים את הדומיננטיות ארוכת השנים של הארגון, על ידי בחירת נשיא חדש ללבנון, כך אמרו בכירים אמריקאים ל"וול סטריט ג'ורנל".

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן פנה בימים האחרונים למנהיגי קטאר, מצרים וסעודיה לבקש מהם לתמוך בבחירת נשיא חדש ללבנון. בכיר בבית הלבן, עמוס הוכשטיין, אמר לגורמים ערביים כי יש לראות בהיחלשות של חיזבאללה על ידי התקפות ישראל כהזדמנות לשבור מבוי סתום פוליטי. המפלגות במדינה לא הצליחו להסכים על נשיא חדש מאז שהמנהיג הקודם, מישל עאון, עזב את תפקידו בתום כהונתו ב-2022.

היוזמה האמריקנית לדחיקת חיזבאללה מהשלטון בלבנון זוכה לתמיכה מסעודיה, כך אמרו לעיתון גורמים סעודים שמכירים את הנושא. סעודיה פעלה עד השנים האחרונות בעיצוב המהלך המדיני והכלכלי של לבנון.

נשיא לבנון נבחר על ידי הפרלמנט המונה 128 חברים, לאף גוש אין את מספר המושבים הדרוש לבחור נשיא חדש. ללא תמיכת חיזבאללה ובעלי בריתו, לא ברור כיצד יתגבש קונצנזוס מדיני.

גורמים רשמיים ממצרים ומקטאר שלוקחים חלק מרכזי במשא ומתן להפסקת אש הן בעזה והן בלבנון - אמרו לבכירים בארה"ב שהם רואים בתוכנית האמריקאית כלא מציאותית ואף מסוכנת. בשיחות עם בכירים אמריקאים, הם טענו כי ישראל לעולם לא תצליח להשמיד את חיזבאללה וכי הארגון חייב להיות חלק מכל הסדר מדיני לסכסוך.

מצרים גם הביעה את החשש שניסיון להתערב בפוליטיקה הלבנונית במהלך המשבר עלול להגביר את הסיכון למלחמת אזרחים במדינה שסבלה ממלחמת אזרחים שהסתיימה ב-1990.

חיזבאללה מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

 צבע אדום