מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 22°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 24°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 22°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סיכום מבצע אומן: הוקמה לשכת ייעוץ מיוחדת למחויבי גיוס למנוע בעיות

לשכת ייעוץ מיוחדת למחויבי גיוס הנוסעים לאומן | גנרטורים חדשים נרכשו כדי להבטיח אספקת חשמל רציפה | ייעוץ קונסולרי עבור הנוסעים דרך מדינות אירופה | ניהול האירוע ההמוני באומן בימי ראש השנה. איחוד ברסלב באומן מסכמים בסיפוק רב את אירועי ראש השנה

סיכום מבצע אומן: הוקמה לשכת ייעוץ מיוחדת למחויבי גיוס למנוע בעיות
מתפללים באומן צילום: איחוד ברסלב באומן

אחרי שאחרוני החוזרים מאומן נחתו בשלום ובבטחה בישראל פעילי איחוד ברסלב שעומדים מאחורי כל מערך אירועי ראש השנה באומן מסכמים בסיפוק רב ובשילוב מספרים מדוייקים את מבצע אומן תשפ"ה ואת כלל אירועי ראש השנה.

אחד מפעילי איחוד ברסלב אומר כי בס"ד הייתה השנה הצלחה גדולה מאד בכל התחומים בימי התקבצות ההמונים באומן, וכי כל העת מתקבל מהציבור משוב חיובי מאד סביב שלל נושאים.

עם התקרב ראש השנה השכילו פעילי איחוד ברסלב להקדים רפואה למכה בעקבות פקיעת הסדר תורתו אומנותו וההבנה כי השנה עתידים רבים מאברכי ובחורי חסידות ברסלב להתמודד עם בעיות ביציאה מישראל בעקבות פקיעת מעמד תורתו אומנותו, ולכך הקימו לשכת ייעוץ מיוחדת למחויבי גיוס בשיתוף פעולה הדוק עם הרב שמעון שישא. בזכות פעילות הלשכה הצליחו מאות רבות להגיע לאומן בצורה חוקית על אף פקיעת ההסדר מול הצבא. מייד לאחר ראש השנה התקשרו בכירי רבני ברסלב ביניהם הרב שמעון שפירא, הרב אפרים קעניג והרב אלימלך זילבגר להודות לרב שמעון שישא על פועלו ומסירות נפשו למען כלל ישראל ובפרט עבור חסידי ברסלב עכשיו בראש השנה.

לקראת ראש השנה פעילי איחוד ברסלב תלו ברחובות העיר אומן הסמוכים לקברו של רבי נחמן מברסלב שלטי הכוונה מאירי עיניים בעברית, אנגלית ואוקראינית כדי להקל על ציבור ההמונים את ההתמצאות באזור ואת מיקומי מתחמים השונים, כמו כן פעילי האיחוד דאגו מראש לתגבור הניקיון והתברואה ברחובות הסמוכים לציון. בנוסף בלט השנה הקמתו המחודשת של מוקד מודיעין פעיל שפעל בכניסה לקברו של רבי נחמן בו ניתן מידע מפורט לכל דורש בכל נושא רלוונטי. במוקד המודיעין פעל גם מרכז אבידות ומציאות ששידך 659 אבידות ומציאות לבעליהן.

במרכז השבת הכבודה האבודה שפעל על ידי איחוד ברסלב באמצעות חברות הנסיעות הוחזרו 725 מזוודות אבודות לבעליהן בזכות היערכות מוקדמת וניהול נכון בזמן אמת של שינוע המזוודות משדות התעופה השונים באירופה.

בהיכל קברו של רבי נחמן הותקנו לקראת ראש השנה פתרונות אוורור זמניים כדי להקל על קהל ההמונים בזמני העומס בימי ראש השנה ובזמן מעמד אמירת התיקון הכללי העולמי, הותקנו מזגנים חדשים ונרכשו גנרטונים עוצמתיים נוספים לתגבור בזמני הפסקות החשמל. בנוסף בוצע תגבור משמעותי של מערך הניקיון בציון באמצעות ניהול אינטנסיבי מקצועי של צוות העובדים. במתחמים השונים בציון מצאו המתפללים חוברות לימוד מיוחדות שהודפסו מראש על ידי איחוד ברסלב וכללו את כל הלימודים היומיים הקבועים כמו הדף היומי וכדומה, לצד חוברות תיקון הכללי באותיות מאירות עיניים עם סדר הוידוי דברים לרווחת הציבור.

איחוד ברסלב באומן
עמדה פעילה של איחוד ברסלב באומן לסייע לבאים | איחוד ברסלב באומן

בעקבות היערכות מראש של איחוד ברסלב באומן ותיאומים שנעשו מול עיריית אומן למעלה מ-20,000 איש שילמו מס תייר במחיר מוזל של 27 דולר במקום המחיר המלא של 45 דולר אותו נאלצו לשלם כל אלו שלא השכילו לשלם מראש באתר הייעודי שהוקם על ידי איחוד ברסלב עבור עיריית אומן.

במשך הימים שלפני ראש השנה וכן לקראת היציאה לדרך חזור עובדי המאפייה של איחוד ברסלב בחצר הקלויז המרכזי באומן חילקו 100,000 לחמניות לטובת ציבור השוהים באומן והנוסעים שיצאו לדרך ארוכה של שעות רבות כשחלקם שהו בדרכים למעלה מ-48 שעות.

חידוש מרענן השנה בימי ראש השנה היה הקמתו של חדר מחשבים מאובזר ומשוכלל על ידי איחוד ברסלב באומן כדי לאפשר לציבור הגדול שאין לו נגישות לרשת אפשרות לעריכת צ'ק אין והדפסות דחופות. חדר המחשבים נבנה במירב הנוחיות ופעל בבניין הקלויז המרכזי מתחת לקומת המניין הספרדי כאשר השימוש ניתן לכל דורש בתשלום סימלי לכיסוי ההוצאות. במהלך ימי ראש השנה נהנו משירותיו של חדר המחשבים רבים מבין משתתפי הקיבוץ.

בחודשים האחרונים הולכת ונשלמת הקמתו של מבנה הכנסת אורחים חדש ומפואר בחצר הקלויז המרכזי באומן שעתיד לכלול חדר קפה לטובת הציבור וכן מקווה מפואר ומרווח, כאשר לקראת ראש השנה איחוד ברסלב באומן הפעילו פועלים מקומיים מסביב לשעון כדי לאפשר את פתיחת חדרי הנוחיות החדשים כבר בימי הקיבוץ של שנת תשפ"ה.

כמידי שנה פעל במתחם הקלויז המקווה המרכזי באומן עם אולמות ענק למלתחות לרווחת הציבור, בורות טבילה ענקיים ומקלחות עם מים חמים בשפע. במהלך ימי ראש השנה השתמשו במקווה למעלה מ-20,000 איש! מבין משתתפי הקיבוץ. בימים שקדמו לראש השנה המקוואות היו פתוחים בחינם לכל דורש.

המחלקה המשפטית של איחוד ברסלב העניקה שירות וייעוץ בעניינים קונסולרים לעשרות פניות שהגיעו מאנשים שהיו בדרכים במדינות אירופה השונות ואיבדו דרכונים. בזכות הדרכה והכוונה נכונה הם קיבלו דרכונים זמניים בקונסוליות הקרובות למיקום בו הם היו. בנוסף המחלקה המשפטית של איחוד ברסלב הצליחה להוריד ויזה שחורה בימי ראש השנה בפניות דחופות שהתקבלו מהשטח.

בלט במיוחד עניין מעברי הגבולות היבשתיים בין אוקראינה למדינות השכנות שבעקבות השמיים הסגורים באוקראינה הם הדרך היחידה להגיע לאומן. בשנים קודמות שרר כאוס מוחלט בגבולות ולמרות ניסיונות של גורמים רבים לסייע עדיין חסידי ברסלב עברו סבל רב. השנה, בעקבות היערכות מוקדמת ותיאום מראש של הגברת כוח האדם בגבולות לצד קשר רציף עם מפקדי הגבולות השונים העומס הוקל בהרבה וגם במקרים ספציפיים שנוצרו עומסים בגבולות הם טופלו נקודתית בזמן אמת.

סיבה נוספת אותה מסרו מפקדי הגבולות השונים ליו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון היא שהציבור נענה לקריאת פעילי האיחוד ונמנע לחלוטין מהעברת סיגריות וכדומה, מה שבשנים קודמות גרם לעיכובים של שעות ארוכות, והשנה בעקבות פעילות אינטנסיבית של איחוד ברסלב באומן להחדיר למודעות הציבור את הסיכון שיש בכך ליצירת עומסים מטורפים בגבולות בס"ד כמעט ולא נמצאו מקרים של העברת דברים לא חוקיים.

איחוד ברסלב באומן אומן ברסלב אוקראינה מבצע אומן

art

 צבע אדום