מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 22°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 24°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 22°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אם החטוף על מועמדות אונר"א לקבלת פרס נובל: "הם חטפו את הבן שלי"

אילת סמרנו, אימו של יונתן סמרנו, התייחסה למועמדות אונר"א לקבלת פרס נובל לשלום, ואמרה: "זה הארגון שחטף את הבן שלי! אני נדהמת לגלות שנעשה כזה עוול וכרגע מעמידים את הארגון הזה כמועמד לפרס נובל לשלום"

אם החטוף על מועמדות אונר"א לקבלת פרס נובל: "הם חטפו את הבן שלי"
מתחם בית הספר של אונר"א בנוציראת בעזה שהותקף צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ועדת פרס נובל לשלום באוסלו צפויה להכריז מחר (שישי) על הזוכה בפרס נובל לשלום לשנת 2024, כשאחד המועמדים הבולטים לזכייה הינו ארגון אונר"א. מטה המשפחות החטופים מסר כי "הרעיון כי ארגון שמציג עצמו כאחראי לפליטים פלשתינים, בעודו מתנהל כארגון טרור יקבל פרס נובל לשלום, הוא רעיון מעוות לחלוטין שאינו מתקבל על הדעת". 

אונר"א לקח חלק מרכזי ופעיל בטבח השביעי באוקטובר. במהלך השנה האחרונה הולכות וגוברות העדויות הנוראיות אודות פועלו באותו יום ולאחריו. העדויות כוללות צילומים של עובד סוציאלי מטעם הארגון שחטף את יונתן סמרנו בן ה-21 לאחר שנורה ע"י חמאס, הקלטות של מורי הארגון שחטפו נשים, ממצאים לפיהם ב-30 ממתקני הארגון ברצועת עזה נמצאו תשתיות טרור, פירי מנהרות, אמל"ח רב וכן הודאה של הארגון עצמו שייתכן ותשעה מעובדיו היו מעורבים באירועי השבעה באוקטובר. 

אילת סמרנו, אם החטוף יונתן, אמרה: "במשך ימים רבים רצתי ברחבי אירופה בין ארגון אחד של זכויות אדם לשני, לנסות לדחוף ולסייע להחזרתם של החטופים ובייחוד של אלה אשר פצועים אשר זקוקים לסיוע הומניטרי. נדהמתי לגלות אחרי 100 ימים שאונר"א היה מי שחטף את הבן שלי. ארגון אשר אמור לסייע, להיות הומני, להיות במקום שבו אני מחפשת את העזרה. זה הארגון שחטף את הבן שלי. אני נדהמת לגלות שנעשה כזה עוול וכרגע מעמידים את הארגון הזה כמועמד לפרס נובל. איך ייתכן שהעולם נותן יד לזה שארגון אשר היה שותף לאירועי השביעי באוקטובר, ארגון אשר חטף את הבן שלי, ארגון אשר עד עצם היום הזה לא בא ואמר לי: "עשינו טעות...", לא לקח שום אחריות... זה לא ארגון שאמור להיות מועמד לפרס נובל, זה ארגון שאמור להיסגר וכמה שיותר מהר ולהעלים אותו מהמפה. אני מבקשת מהעולם להתעורר, להפסיק את העוול הנורא שנעשה ולתת פרס נובל לשלום למי שבאמת ראוי לשלום ולא לארגון כזה״.

קובי סמרנו, אביו של יונתן: ״איך גוף בינלאומי נותן פרס נובל לשלום לארגון שהיה שותף לטבח ורצח וחטיפה של ישראלים על לא עוול בכפם? הבן שלי יונתן סמרנו, היה צעיר שכל חטאו היה לרקוד בפסטיבל מוזיקה והוא נורה בידי חמאס, ונחטף על ידי עובד סוציאלי של אונר"א. ארגון הטרור הזה לא ראוי לקבל פרס נובל לשלום, אלא פרס נובל לטרור״.

 

 

אונר"א פרס נובל מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום