מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 22°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 22°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ישראל חדרה לצמרת המשטר? מפקד כוח קודס לקה בלבו כשנחקר

סעודיה, איחוד האמירויות, קטאר ומדינות נוספות במפרץ הפרסי ביקשו מארה"ב למנוע מישראל מלתקוף אתרי נפט של איראן. המדינות הודיעו כי לא ירשו לישראל לעבור בשטחן לתקוף את איראן. מפקד כוח קודס, איסמעיל קאאני לקה בהתקף לב ופונה במהלך חקירותיו לבית החולים

ישראל חדרה לצמרת המשטר? מפקד כוח קודס לקה בלבו כשנחקר
מפקד כוח קודס קאאני צילום: Iran international

מדינות המפרץ לוחצות על וושינגטון להפעיל לחץ על ישראל שלא לתקוף את מתקני הנפט של איראן מכיוון שהן חוששות שמתקני הנפט שלהן עלולים לעלות באש על ידי כוחות הפרוקסי של איראן, כך דיווחה רויטרס.

עוד דווח, כי מדינות המפרץ כולל סעודיה, איחוד האמירויות הערביות וקטאר מסרבות לתת לישראל לטוס מעל המרחב האווירי שלהן בדרך למתקפה על איראן והודיעו זאת לוושינגטון.

השבוע הזהירה איראן את ערב הסעודית שהיא לא תוכל להבטיח את שלומם של מתקני הנפט של סעודיה אם יינתן לישראל סיוע כלשהו לתקוף את איראן, כך אמר לרויטרס בכיר איראני ודיפלומט איראני.

עלי שיהאבי, אנליסט סעודי המקורב לחצר המלוכה הסעודית, אמר: "האיראנים הצהירו: 'אם מדינות המפרץ יפתחו את המרחב האווירי שלהן לישראל, זה יהיה מלחמה'".

טהראן שלחה מסר ברור לריאד כי בעלות בריתה במדינות כמו עיראק או תימן עשויות להגיב אם תהיה תמיכה אזורית בישראל נגד איראן.

מקורות במפרץ הדגישו לרויטרס, כי ישראל יכולה להגיע לאיראן דרך ירדן או עיראק, והשימוש במרחב האווירי של סעודיה, איחוד האמירויות או קטאר מיותר מבחינה אסטרטגית.

אנליסטים צבאיים ציינו שלישראל יש אפשרויות אחרות, כולל יכולות תדלוק באוויר שיאפשרו למטוסי חיל האוויר לטוס בים האדום אל האוקיינוס ​​ההודי, להמשיך למפרץ ואז לטוס חזרה.

בתו כך רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה מפי גורמים איראניים כי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, איסמעיל קאאני, נחקר עקב "חדירה מודיעינית". לפי הדיווח, קאאני לקה בהתקף לב והועבר לבית החולים במהלך חקירותיו. עוד נמסר כי "ראש משרדו של קאאני חשוד בקשר עם ישראל".

בערוץ "איראן אינטרנשיונל" שמשדר בפרסית מלונדון ומתנגד למשטר האיראני, דווח כי בני משפחתו של קאאני אישרו כי אין להם פרטים על מצבו או על מקום הימצאו - וכי הם מודאגים לגבי גורלו.

איסמעיל קאאני מלחמת חרבות ברזל איראן חיזבאללה

art

 צבע אדום