מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"נרצח מתחת לבית": אבל כבד על הקדוש רבי רפאל מרדכי פישהוף

קרבן הציבור מחדרה: האברך הקדוש והטהור רבי רפאל מרדכי פישהוף, ירד אתמול מביתו בדרך לכולל, כשספרי הלימוד שלו תחת בית שחיו • מחבל בן עוולה דקר אותו והותירו כשהוא מתבוסס בדמו ועלתה נשמתו השמימה – כשהוא מותיר אחריו אלמנה וששה יתומים • "ניצחו אראלים את המצוקים"

"נרצח מתחת לבית": אבל כבד על  הקדוש רבי רפאל מרדכי פישהוף
הרב פישהוף זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה נוראה בארץ הקודש, עם הילקח מאתנו קרבן ציבור קדוש וטהור, בעיצומם של עשרת ימי תשובה, בעודו מתכונן בחיל וברעדה לקראת היום הקדוש, יום הכיפורים.

לעזרה ליתומים שאביהם נרצח בערב יום הכיפורים הקליקו כאן>>>
 
בזעזוע רב התקבלה הידיעה הנוראה על פטירתו של הגאון רבי רפאל מרדכי פישהוף זצ"ל, אברך כולל יקר שביקרים, תלמיד חכם מופלג ואיש מידות אציל רוח, שנרצח באכזריות על ידי מחבל ערבי בן עוולה ימ"ש, בעת שיצא מביתו בדרכו לכולל האברכים בו למד, כשספרי הלימוד שלו תחת בית שחיו. 

הרב פישהוף, בן 36 בלבד בהירצחו, עמד בראש משפחה לתפארת, ויחד עם רעייתו המשמשת כמחנכת בישראל, גידלו את ששת ילדיהם, שהקטן מביניהם בן שנתיים והגדולה עלתה זה עתה לכתה ו'. 

הרב פישהוף היה מלא וגדוש בתורה וביראת שמים, גופו הכחוש והצנום הכיל בתוכו אינסוף אהבת ישראל ואהבת הבורא יתברך, היה שוקד על תלמודו וזהיר במעשיו, מושלם במידותיו, כפי שהתחנך על בבית הוריו, אצל אביו הגאון שליט"א המכהן ר"מ בישיבת בית מתתיהו בבני ברק.

בשעה האחרונה לחייו עוד הספיק להסדיר תשלום חוב קטן של 72 שקלים לישיבה, וזכה להיפטר מהעולם כשהוא זך ונקי מכל חובה. 

בלילה האחרון, סיפרה רעייתו האלמנה שתיבלחט"א, הוא ישב ולמד כל הלילה, כמו הרגיש שלא נותר לו עוד זמן רב לעסוק בתורה ובעבודת ה' בעולם השפל הזה. לפני שיצא לבית שוחח בטלפון עם רב מהישיבה, בשיחה של עניני התחזקות, על הצורך לנצל את עשרת ימי תשובה, והיכולת של כל יהודי בכל גיל להתחדש כמו תינוק כשנולד, והזכיר בעניין זה את הגר"צ קושלבסקי שליט"א שזכה להתחדשות מופלאה בגיל 87 עם לידת בנו בכורו שהחזירה אותו לימי עלומיו כאב צעיר המטפל בתינוק רך. 

לאחר שסיים את השיחה נפרד לשלום מבני ביתו וירד במדרגות בדרכו לכולל האברכים, אלא שעם יציאתו מהבניין התנפל עליו המחבל הנבזה ושלח ידו בנפשו הטהורה של הרב פישהוף זצ"ל. 

בשארית כוחותיו רץ לבית השכנים שם נפל להתמוטט. ביצעו בו החייאה במקום והעבירו אותו במצב אנוש לבית החולים 'הלל יפה' בעיר, שם עבר מספר ניתוחים בניסיון נואש להציל את חייו, אבל נגזרה הגזרה ובשעות האחרונות, הרב פישהוף השיב נשמתו ליוצרה. 

ארץ אל תכסי דמו, אל יהי מקום לזעקתם של אלמנתו היקרה וששת היתומים הרכים שנותרו מיותמים בפתע פתאום. 

רבני הקהילה הורו לאנשי הצדקה בעיר להתחיל בפעילות מיידית להקמת קרן עזרה וסיוע לאלמנה והיתומים, כדי לאפשר להם לחיות ולהתקיים בכבוד לאחר הילקחו של האב המסור, והן כדי לסייע להם להיכנס תחת חופתם בסייעתא דשמיא, בהגיעם לפרקם, לאחר שנותרו ללא אב שיוכל לדאוג לכיסוי ההוצאות. 

"הציבור נקרא להירתם לטובת העניין, שכן מדובר במקרה מצוקה חריג וטראגי, את האב היקר שנלקח מהם לא נוכל להשיב להם, אבלם נוכל לנסות לרפד במעט את מסלול החיים הלא פשוט שהם עתידים לעבור כיתומים ללא דמות אב, בצלה של אם שחוותה טרגדיה נוראה בהילקח מעמה בעל נעוריה". 

לעזרה ליתומים שאביהם נרצח בערב יום הכיפורים הקליקו כאן>>>

 

פישהוף קופת העיר

art

 צבע אדום