מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

החשוד מטייבה הודה: "רציתי פיגוע שכל העולם ידבר עליו, החלטתי למוטט את המגדלים"

אחד מחמשת העצורים מטייבה שתיכננו פיגוע תופת בקניון עזריאלי בת"א, הודה בחקירתו: "רציתי לעשות פיגוע גדול שכל העולם ידבר עליו. להכאיב ליהודים" | החשודים צפו בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה כדי להבין את כמות חומר הנפץ הנדרשת

החשוד מטייבה הודה: "רציתי פיגוע שכל העולם ידבר עליו, החלטתי למוטט את המגדלים"
סופת ברברה בחוף תל אביב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הבוקר (חמישי) הותר לפרסום מעצרם של 5 תושבי טייבה החשודים בהקמת חוליית טרור שמטרתה לבצע פיגוע תופת במגדלי קניון עזריאלי בת״א. אחד מהחבלים סיפר בחקירה כי רצונו היה למוטט את המגדלים, כך דווח ב"חדשות 12".

אחד החשודים סיפר בפני החוקרים מדוע תיכנן את הפיגוע: "כשראיתי בתקשורת וברשתות החברתיות שהיהודים רוצים לבנות בית כנסת במסגד אל-אקצא, החלטתי שאני לא אתן למצב הזה לקרות".

עוד הוסיף: "רציתי להכאיב להם, לעשות פיגוע גדול שכל העולם ידבר עליו. החלטתי למוטט את מגדלי עזריאלי ולהכאיב ליהודים. את ההשראה קיבלתי ולמדתי בסרטונים שהעלו אנשי דעאש בסוריה".

גורם המעורה בפרטי הפרשה אמר כי החקירה "מורכבת ומאתגרת", אך ציין ש"שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים הוביל לסיכול המוצלח של הפיגוע".

עם התפתחות החקירה עלה כי שניים מהחשודים עסקו בכוונות יציאה לזירת לחימה של דעא"ש בחו"ל וקיימו קשרים עם גורמי דאע"ש זרים. עוד נחשף כי גייסו לתשתית שלושה תושבי טייבה נוספים- סאג'ד מצארווה, עבדאללה בראנסי ועבד אל כרים בראנסי, לטובת קידום פעילות טרור בישראל.

לצד זאת, בחקירתם עלה כי החשודים צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה ודנו על כמות חומר הנפץ המצריך את הפלת מגדלי עזריאלי. יודגש כי התשתית נחשפה וסוכלה בשלבים הראשונים להוצאתה אל הפועל.

מגדלי עזריאלי טרור פלסטיני מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום