מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפרקליטות חזרה מדרישתה לנתח את גופת האברך שנרצח בחדרה

לאחר סערה שפרצה: הפרקליטות חזרה בה מהדרישה לנתח את גופת האברך הקדוש רבי רפאל מרדכי פישהוף הי"ד שנרצח בפיגוע בחדרה | הלוויתו תתקיים מהיכל ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה דרך בני ברק ומשם לקבורה בהר המנוחות

הפרקליטות חזרה מדרישתה לנתח את גופת האברך שנרצח בחדרה
האברך רבי רפאל מרדכי פישהוף הי"ד צילום: בני המשפחה

הבוקר הגיעה הבשורה המרה מבית החולים הלל יפה בחדרה על פטירתו של האברך הקדוש הרה"ג רבי רפאל מרדכי פישהוף הי"ד שנרצח על ידי מחבל נתעב בפיגוע אתמול (רביעי) בעיר חדרה ונפטר מפצעיו בבית החולים בגיל 35. 

בפרקליטות צפון הגישו בקשה לנתח את גופתו וב'בני תורה' של הפלג הירושלמי יצאו בהוראה לציבור להיערך למערכה אדירה על חילול כבוד המת. בעקבות כך, בפרקליטות חזרו בהם מהדרישה והלוויה תצא בשעה 15:00 מהיכל הישיבה הגדולה "כנסת יצחק" ברחוב הסיגלית בחדרה  ותעבור דרך בית המדרש של סבו "אהבת חסד" בגבעת ישיבת פוניבז' בבני ברק להר המנוחות בירושלים.

בהודעה טלפונית שנשלחה מוקדם יותר הבוקר, פורסם בשמו של רה"י הגאון רבי אשר דויטש, כי במידה והפרקליטות לא תסיר את דרישתה, יש לצאת ולמחות ו"לזעזע את הארץ מהקצה לקצה".

בהודעה שנשלחה נאמר כך: "שומו שמים והזדעדעי ארץ, עקב כוונת משטרת הרשע והפרקליטות לנתח את גופתו של הקדוש רבי רפאל מרדכי פישהוף הי"ד, בהוראת מרן ראש הישיבה שליט"א כל ציבור בני התורה והציבור החרדי בארץ הקודש ובכל אתר ואתר, נערכים לצאת למערכה אדירה בכל רחבי הארץ שתזעזע את הארץ מקצה לקצה עד שתוסר רוע הגזרה. על הציבור להיות ערוך ומזומן לקבלת פרטים  נוספים בהמשך".

בשיחה עם בני המשפחה הם הסבירו את טענתם כלפי "הדרישה האטומה והאכזרית" של הפרקליטות לנתח את הגופה. לדבריהם, "אם לא די בטרגדיה הנוראית בהירצחו, הרי שגם ממחר בלילה כבר לא נוכל לשבת שבעה בגלל יום כיפור, כל שעה של עיכוב הוא אכזריות אין קץ שא"א לתאר ולהבין".

לטענתם, "אין לזה הסבר, הפרקליטות יודעת שלא נגעו מעולם בגופות של קדושים, ובפרט שלפני פטירתו הוא עבר בדיקות מקיפות בבית החולים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר פנה למשטרה בעקבות הדיווחים על הרצון לנתח את גופתו של הרב רפאל מרדכי פישהוף הי"ד וביקש מהמשטרה לבדוק האם יש צורך הכרחי ומשפטי בניתוח הגופה, במיוחד כשהמשפחה מתנגדת וסיבת הרצח ידועה.

רפאל מרדכי פישהוף ניתוחי מתים הפיגוע בחדרה

art

 צבע אדום