מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הותר לפרסום: 5 ערבים ישראלים תכננו פיגוע תופת בקניון עזריאלי

הותר לפרסום: השב״כ והמשטרה סיכלו פיגוע תופת בקניון עזריאלי בת"א שתוכנן ע"י 5 תושבי טייבה שהקימו תשתית טרור המזוהה עם דעא"ש. כתב אישום יוגש נגדם בימים הקרובים בהתאם לממצאי החקירה

הותר לפרסום: 5 ערבים ישראלים תכננו פיגוע תופת בקניון עזריאלי
מגדלי עזריאלי צילום: תומר נויברג, פלאש 90

השב"כ וחוקרי המשטרה ביחידה המרכזית של מחוז מרכז ניהלו חקירה סמויה בת חודש ימים, שעניינה 5 תושבי טייבה החשודים בהקמת חוליית טרור שמטרתה, בין היתר, ביצוע פיגוע במגדלי קניון בת״א באמצעות רכב תופת כחלק מפעילות ארגון דאע״ש.

ראשיתה של הפרשיה הבטחונית, עם מעצרם של מובילי התשתית - מחמוד עאזם ואבראהים שייך יוסף, תושבי טייבה, המחזיקים באידאולוגיה של ארגון הטרור דאע"ש, כאשר עם התפתחות החקירה המשולבת עלה כי השניים עסקו בכוונות יציאה לזירת לחימה של דעא"ש בחו"ל וקיימו קשרים עם גורמי דאע"ש זרים. עוד נחשף כי גייסו לתשתית שלושה תושבי טייבה נוספים- סאג'ד מצארווה, עבדאללה בראנסי ועבד אל כרים בראנסי, לטובת קידום פעילות טרור בישראל. 

בתום איסוף הראיות עצרה יחידת הגדעונים בלהב 433 את חמשת החשודים וכן נתפסו ברשותם אמצעי לחימה שונים.

בתוך כך, בחקירתם עלה כי החשודים צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה ודנו על כמות חומר הנפץ המצריך את הפלת מגדלי עזריאלי. יודגש כי התשתית נחשפה וסוכלה בשלבים הראשונים להוצאתה אל הפועל.

שירות הביטחון הכללי והמשטרה מדגישים כי מדובר בהתארגנות חריגה ומסוכנת של אזרחים ישראלים, אשר חברו יחד לקדם פעילות ביטחונית חמורה נגד מדינת ישראל ואזרחיה בשם אידאולוגיית דעא"ש. תכניתה של התשתית סוכלה על ידי שב"כ ומשטרת ישראל בעקבות פעילות מודיעין מדויקת ואפקטיבית. 

מפקד מחוז מרכז, ניצב יאיר חצרוני ציין כי "מדובר בפרשיה בטחונית חמורה והודות לחקירה משולבת ומקצועית של המשטרה והשב"כ מנענו אסון כבד והצלנו חיים. אנו רואים בחומרה יתרה כל כוונה של גורמים בעלי אידאולוגיה קיצונית לקדם פעילות ביטחונית ועל כן, נמשיך לפעול בהתאם לסמכות הנתונה לנו בחוק ולנקוט במלוא העוצמה עם האמצעים העומדים לרשותנו כדי לסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".

כאמור, בהתאם לתשתית הראייתית שהתגבשה בחקירה, הוגשה בבימ"ש הצהרת תובע נגד החשודים ובימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום חמור בחשד לעבירות ביטחוניות.

משטרת ישראל שב"כ פיגוע טרור קניון עזריאלי

art

 צבע אדום