מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האברך החשוב הרב רפאל מרדכי פישהוף הי"ד נרצח בפיגוע בחדרה

נפטר מפצעיו האברך הקדוש הרה"ג רבי רפאל מרדכי פישהוף הי"ד בן ה- 35 מתלמידי ישיבת 'כנסת יצחק', שנרצח על ידי מחבל נתעב בפיגוע בעיר חדרה. הותיר אחריו 6 ילדים יתומים ל"ע

האברך החשוב הרב רפאל מרדכי פישהוף הי"ד נרצח בפיגוע בחדרה
האברך הי"ד לצד זירת הפיגוע צילום: באדיבות המצלם

בשורה קשה ומחרידה בערב יום הכיפורים עת הגיעה הידיעה המעציבה מבית החולים הלל יפה בחדרה על פטירתו של האברך הקדוש הרה"ג רבי רפאל מרדכי פישהוף הי"ד שנרצח על ידי מחבל נתעב בפיגוע אתמול (רביעי) בעיר חדרה ונפטר מפצעיו בבית החולים בגיל 35. 

בעקבות התעקשות המשטרה על נתיחה הורה ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש לבני התורה לצאת הפגנות בכל רחבי הארץ. מאמצים למנוע את נתיחת הגופה. 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר פנה למשטרה בעקבות הדיווחים על הרצון לנתח את גופתו של הרב רפאל מרדכי פישהוף הי"ד וביקש מהמשטרה לבדוק האם יש צורך הכרחי ומשפטי בניתוח הגופה במיוחד שהמשפחה מתנגדת וסיבת הרצח ידועה.

על מועד מסע הלוויה מחדרה, דרך בני ברק ומשם לקבורה בירושלים נמשיך ונעדכן.

הרב רפאל מרדכי הי"ד נולד בגבעת ישיבת פוניבז' בבני ברק בי"ז שבט תשמ"ט, לאביו הגאון רבי שרגא צבי פישהוף שליט"א מראשי ישיבת 'בית מתתיהו' וראש ישיבה בישיבת 'כנסת שמואל' בביתר, ולאמו המחנכת מסמינר הרב וולף מרת שרה שתחי' בתו של הגאון רבי נחום עמנואל אדלר זצ"ל שהיה מראשי מייסדי בית המדרש "אהבת חסד" ליוצאי יהדות גרמניה השוכן בגבעת ישיבת פוניבז' ומחנך מסור בחינוך העצמאי, צאצא לרבי נתן אדלר זצ"ל רבה של לונדון, בעל ה"נתינה לגר" על תרגום אונקלוס ואחיינו של רבי נתן אדלר זצ"ל מפרנקפורט.

בילדותו התחנך בבני ברק בתלמוד תורה 'אור זורח' ולאחר מכן בישיבה קטנה 'דרכי משה' לצעירים, בעלותו לישיבה גדולה נכנס להיכלה של ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה שם דבק ברבותיו ראש הישיבה הגאון רבי יהושע ארנברג והמשגיח הגאון הצדיק רבי טוביה נוביק ובשאר רבני הישיבה. עשה חיל בלימודיו בישיבה והיה אהוב על כל הבחורים. 

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי', בתו של הגאון רבי יחזקאל דוד אוסטרן שליט"א מרבני אופקים וישיבת 'תורת חיים' ויחד בנו את ביתם בקרית הישיבה בחדרה שם המשיך לשקוד בכולל שעל ידי הישיבה. 

חבריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי היה אברך כמדרשו ששקד על התורה והעבודה, צדיק אמיתי קדוש וטהור, היה אברך יקר היקרים שכולם היו חפצים להיות במחיצתו. 

אחד החברים מספר ל'בחדרי חרדים' כי את ר' רפאל לא יכולת לתפוס בחיים בשיחת חולין, פוליטיקה וכדו', מעולם לא דיבר על שום דבר שלא קשור ללימוד תורה. בראש השנה עוד התפלל בישיבה כעבד לפני קונו והיה מופת לרבים.

גם אתמול הוא חזר מ'חבורה' אצל הגר"ש גוטסגנדה מר"י כנסת יצחק חדרה שבחיקו חוברת 'דיבוק חברים' משיחותיו של המשגיח הגר"ט נוביק שהוכתמה בדם לאחר שנרצח בדם קר. 

בהיכלי התורה התפללו לרפואתו ואף הוסיפו לו את השם 'חיים' כסגולה לרפואה, הרופאים נלחמו על חייו אך למגינת כל לב השיב את נשמתו ליוצרה. 

ר' רפאל מרדכי היה מלומד בניסים לפני מספר שנים היה בשערי מוות לאחר תאונה שעבר בחדרה סמוך לישיבה, הוא אושפז במצב קשה ובחסדי שמים חזר לחיים והודה על הניסים שהיו לו, אתמול קיוו חבריו כי יתרחש הנס אך למרבה הצער נגזרה הגזירה מריבון כל העולמים.

הותיר אחריו את הוריו משפחתו, רעייתו שתחי' ו-6 ילדים יתומים שלא זכה להשיא. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חדרה ישיבת כנסת יצחק חדרה

art

 צבע אדום