מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 20°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 20°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חיילים מצפון קוריאה לוחמים לצד הרוסים במלחמה באוקראינה

לטענת ממשלת דרום קוריאה שחשפה את הפרטים, ישנם גם הרוגים בקרב החיילים הצפון קוריאניים שנשלחו לקרבות באוקראינה. סיאול מציינת כי לפני מספר חודשים חתמו פיונגיאנג ומוסקבה על הסכם הגנה

חיילים מצפון קוריאה לוחמים לצד הרוסים במלחמה באוקראינה
חיילים בצפון קוריאה צילום: unsplash

דרום קוריאה מאשימה את ממשלת צפון קוריאה בשליחת חיילים להילחם לצד חיילים רוסים באוקראינה, וטוענת כי חלקם נהרגו בקרב. זה מגיע לאחר שדיווחים בתקשורת האוקראינית אמרו ששישה קצינים צפון קוריאניים נהרגו בשבוע שעבר, כשאוקראינה שיגרה טיל ליד דונייצק.

ביום שלישי, שר ההגנה של דרום קוריאה, קים יונג-היון, אמר כי יש "סבירות גבוהה" שהחיילים מתו, והוסיף כי פיונגיאנג צפויה לשלוח חיילים נוספים לתמוך במלחמתה של רוסיה נגד אוקראינה. "להערכתנו קיימת סבירות גבוהה לכך שישנם נפגעים בקרב קצינים וחיילים צפון קוריאנים באוקראינה", אמר.

לפני כארבעה חודשים, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און חתמו על הסכם הגנה חדש המחייב את שתי המדינות להשתמש בכל האמצעים הזמינים כדי לספק סיוע צבאי הדדי באופן מיידי במקרה של מלחמה.

אנליסטים תיארו את ההסכם כקשר החזק ביותר בין שתי המדינות מאז תום המלחמה הקרה. דרום קוריאה כינתה את ההסכם איום על ביטחון המדינה והפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. שעות לאחר פרסום ההסכם, אמרה סיאול שהיא תשקול לשנות את מדיניותה ותתחיל לשלוח נשק לאוקראינה.

יצוין כי קוריאה הדרומית סיפקה סיוע הומניטרי לאוקראינה, אך נמנעה מלספק נשק ישירות לקייב, תוך שהיא מציגה מדיניות של אי אספקת נשק למדינות המעורבות באופן פעיל בסכסוך.
אוקראינה וארה"ב האשימו את קים ג'ונג און בסיוע לרוסיה במלחמה, באמצעות אספקת רקטות וטילים. ברוסיה וצפון קוריאה הכחישו את העברת הנשק, המהווה הפרה מוחלטת של אמברגו הנשק שעל ידי האו"ם. 

סגן עוזר שר החוץ האמריקני, רוברט קופקה, אמר בנאום בשבוע שעבר כי פיונגיאנג שלחה יותר מ-16 אלף מכולות תחמושת לרוסיה מאז ספטמבר 2023, וכי רוסיה שיגרה יותר מ-65 טילים צפון קוראיניים לעבר מטרות באוקראינה.

צפון קוריאה דרום קוריאה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

 צבע אדום