מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 20°c
בית שמש 24°c
בני ברק 36°c
אשדוד 24°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 20°c
בית שמש 24°c
בני ברק 36°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הקנצלר בבית הכנסת: "עלינו להבטיח שיהודי גרמניה יוכלו לחיות בה בבטחה"

בטקס זיכרון לציון שנה לטבח של חמאס התאונן הקנצלר על האנטישמיות שמרימה לאחרונה ראש בגרמניה והתחייב לעשות הכל כדי למנוע זאת

הקנצלר בבית הכנסת: "עלינו להבטיח שיהודי גרמניה יוכלו לחיות בה בבטחה"
הקנצלר בבית הכנסת בטקס צילום: באדיבות המצלם

באירוע זיכרון שהתקיים בבית הכנסת האורתודוקסי המרכזי בהמבורג, השתתף קנצלר גרמניה אולף שולץ יחד עם בכירים בממשלתו לצד רב העיר הג"ר שלמה ביסטריצקי ונציגי הקהילה היהודית, והביע את תמיכתו המלאה בישראל, כמו גם ביהודי גרמניה, כשהוא מתחייב לפעול לשלומם ולביטחונם. 

לפני תחילת הטקס שהתקיים תחת אבטחה כבדה, מסר הקנצלר הצהרה לתקשורת מחוץ למתחם בית הכנסת: "לפני שנה חמאס תקף את ישראל, הרג והשפיל יותר מאלף אזרחים ישראלים, כשהוא מתעד ומצלם את הכל. אנחנו עדיין בהלם ולכן זה מדכא כל כך לדעת כי אינספור אזרחים ישראלים, בהם בעלי אזרחות גרמנית, ממשיכים להיות מוחזקים כבני ערובה בשבי בעזה".

שולץ הדגיש את הצורך בהפסקת אש שתביא לשחרור החטופים, והוסיף כי על גרמניה לקחת על עצמה אחריות, במיוחד לנוכח האנטישמיות ההולכת וגוברת במדינה, כיום יותר מאשר בשנים קודמות.

"זה חל גם על המדינה שלנו ועל המצב כאן. עצוב לראות שהאנטישמיות משחקת תפקיד גדול יותר מאשר בשנים האחרונות - וזה תמיד היה גרוע ונוראי. עלינו אפוא לעשות כל שביכולתנו כדי להתנגד לכך ולהבטיח שיהודי ארצנו יוכלו לחיות כאן בבטחה. נעשה זאת עם כל האפשרויות החוקיות שעומדות לרשותנו; אבל נעשה זאת גם כאזרחים, ונעמוד בנחרצות לצדם של אחינו היהודים, שמוכרחים ויכולים לסמוך עלינו", דברי שולץ.

ראש עיריית המבורג, פיטר טשנצ'ר, הצהיר במהלך הטקס את עמידת הרשויות בתוקף לצד הקהילה היהודית בעיר. "אנו מחזקים את החיים היהודיים בעיר, כחלק חשוב ובלתי נפרד מהחברה העירונית שלנו", אמר ראש העיר.

לדבריו, במתקפה האכזרית שלו על ישראל, גרם חמאס להסלמה באלימות במזרח התיכון, שהובילה למספר רב של קורבנות נוספים, להרס מסיבי ולסבל רב באזור. הוא הוסיף כי "רשויות הביטחון שלנו נוקטות פעולות עקביות נגד גילויי אנטישמיות או אסלאם קיצוני". 

כ-500 איש מתושבי העיר, בהם רבים שאינם יהודים, הביעו מחוץ למתחם בית הכנסת את הזדהותם עם קרבנות הטבח של חמאס, כמו גם עם הקהילה היהודית החיה בעיר.

המבורג קנצלר גרמניה מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

 צבע אדום