מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אבני זיכרון להנצחת קורבנות השואה נעקרו ממדרכות בגרמניה

עשר אבני נגף נתלשו ביום השנה לטבח 7 באוקטובר בגרמניה. קנצלר גרמניה שולץ: אבני הנגף המוזהבות, שעליהן רשומים שמותיהם של יהודים שנרצחו בשואה ומקום מגוריהם, משובצות במדרכותיהן של עשרות ערים במדינות באירופה

אבני זיכרון להנצחת קורבנות השואה נעקרו ממדרכות בגרמניה
אבני נגף בגרמניה: אילוסטרציה צילום: שגרירות ישראל בגרמניה

ביום השנה ל-7 באוקטובר, עשר אבני נגף להנצחת קורבנות השואה היהודים שנרצחו על ידי הנאצים, נעקרו ממדרכות וכיכרות במקומות שונים בעיר זייץ בגרמניה. המשטרה פתחה בחקירה, כך דיווח דוב גיל-הר בכאן חדשות.

ראש עיריית זייץ, קתרין ובר, טענה כי היא רואה בתלישת האבנים "מתקפה על הדמוקרטיה". מושל המחוז גוט אולריך גינה את המעשה וכתב בחשבון ה-X שלו: "מי שעשה את זה גם רוצה לקרוע את השואה מזיכרוננו, זה פשע בלתי נסלח".

זייץ שוכנת במדינה הפדרלית סקסוניה-אנהלט, וכמו חלקים אחרים במזרח גרמניה, מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AFD) הפכה בה ליותר ויותר פופולרית. בבחירות המוניציפליות האחרונות שהתרחשו ביוני האחרון, אלטרנטיבה לגרמניה זכתה במספר המושבים הגבוה ביותר מכל מפלגה במועצת העיר עם כמעט 30% מהקולות. 

אבני הנגף המוזהבות, שעליהן רשומים שמותיהם של יהודים שנרצחו בשואה ומקום מגוריהם, משובצות במדרכותיהן של עשרות ערים במדינות באירופה, בין היתר בגרמניה, בלגיה, צרפת, איטליה, יוון, הונגריה, רומניה.

בשבוע שעבר, בוצע ניסיון הצתה של פאב התרבות ביישל "Bajszel" בשכונת נויקולן בברלין, זאת לאחר שהתקיימו בו לאחרונה פעילויות למלחמה באנטישמיות. עד להצתה היו אלמונים מורחים על קירות הפאב סיסמאות אנטישמיות כמעט מדי יום, המפארות את גדודי קסאם וחמאס. 

אבני נגף גרמניה אנטישמיות

art

 צבע אדום