מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"ויחרד כל העם": הקליפ המרגש על השנה המטלטלת

השיר הופק לקראת הימים הנוראים ע"י קרן ההסעות בביצוע הבעל מנגן ר' משה צבי וינטרוב, המתאר ביד אמן את מוראות השנה החולפת ואת הזכות העצומה להינצל מכל הצרות ע"י אימוץ ילד לתורה ומצוות "בתוך ים הגזירות והסבל של עם ישראל, כל ילד יהודי עומד ויתפלל" • צפו

"ויחרד כל העם": הקליפ המרגש על השנה המטלטלת
משה צבי וינטרוב - ויחרד כל העם צילום: באדיבות

"ויחרד כל העם, שמחת תורה אי-שם. קורבנות חטופים, טילים עפים, בבתי הכנסת מצטופפים, אלפים מגורשים מהבתים, רבים ביד מעטים, יהודי רועד, איך אתמודד.."

במילים אלה נפתח השיר המיוחד, אותו כתב ומבצע ברגש רב הבעל מנגן ר' משה צבי וינטרוב, המתאר את מוראות השנה שחלפה על עם ישראל ואת תחושת הפחד והחרדה מהבאות. על רקע מילות השיר הכתובות ביד אמן, נראים הבתים המפויחים של יישובי עוטף עזה לאחר הטבח הנורא בשמחת תורה, את המלחמה שפרצה בעזה והטילים הרבים שנורו, וכן את התפילות בהיכלי התורה ובכותל המערבי לישועת עם ישראל.

השיר והקליפ המיוחד יוצאים לאור לקראת הימים הנוראים ע"י 'קרן ההסעות', המסיעה עשרות אלפי ילדי קירוב מהפריפריה לבתי ספר תורניים ברחבי הארץ, וגם בתקופת המלחמה מפעילה מערך הסעות מיוחד לילדי המפונים בדרום ובצפון כדי שימשיכו במסגרות התורניות.

השיר מציג את זעקתם של גדולי הדור בתקופה זו ברוח דברי חז"ל: "מה יעשה אדם וינצל מחבלי משיח – יעסוק בתורה ובגמילות חסדים", ואמרו כי אימוץ ילד של הקב"ה לתורה ומצוות ע"י קרן ההסעות, היא הפעולה המשלבת גם תורה וגם גמ"ח, וזו הזכות הגדולה ביותר להינצל מכל הצרות.

"בתוך ים הדמעות והצער, רק תינוקות אלו הנקיים מכל חטא ועוון, יצילו את עם ישראל מאבדון. בתוך ים הגזירות והסבל של עם ישראל, כל ילד יהודי עומד ויתפלל, מעומק לבו יברך ויתפלל על נדיבי העם, שדואגים לילדים היקרים של בורא עולם!", כמילות השיר.

הקליפ נחתם במראות המרגשים של אלפי ילדי הקירוב, העולים מידי בוקר לאוטובוסים של קרן ההסעות וגודשים את הכיתות בבתי הספר התורניים, עולים ומתעלים בתורה ויראת שמים ומחוללים מהפכה רוחנית גם בתוך משפחותיהם. אין ספק כי זו הנחת הגדולה ביותר לקב"ה, וסניגור עצום ליום הדין לזכות לשנה טובה ונחת מכל הילדים.

 

קרדיטים

מילים: משה צבי וינטרוב
עיבוד והפקה מוזיקלית: שמוליק ויינריך
צילום: אברימי וישצקי
 

משה צבי וינטרוב

art

 צבע אדום