מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חולדאי תוקף את העליון: "נתן יד להדרת נשים במרחב הציבורי"

ראש העיר תל אביב רון חולדאי תקף את החלטת בית המשפט העליון לאפשר קיום תפילות יום כיפור בתל אביב בהפרדה מלאה: "בית המשפט העליון נתן יד להדרת נשים במרחב הציבורי ובכך פתח מדרון חלקלק"

חולדאי תוקף את העליון: "נתן יד להדרת נשים במרחב הציבורי"
רון חולדאי צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, תקף הערב (רביעי) את פסיקת בית המשפט העליון שקיבל את הערעור שהגישה עמותת ראש יהודי ומספר נשים - והורה לעיריית תל אביב לאפשר לעמותה לקיים תפילה בהפרדה ביום הכיפורים. 

חולדאי כתב בעקבות ההחלטה: "עיריית תל אביב-יפו תכבד את החלטת בית המשפט העליון ותאפשר את התפילה בגן מאיר ביום כיפור כלשונה". 

לצד זאת ציין: "בית המשפט העליון נתן יד להדרת נשים במרחב הציבורי ובכך פתח מדרון חלקלק. אני קורא לתושבי תל אביב-יפו לכבד את פסק הדין ולאפשר את התפילה בגן מאיר". 

כזכור, בדיון שהתקיים היום בבית המשפט העליון, התנגדה עיריית תל אביב בנחרצות גם להצעת הפשרה של השופטים. בא כוח העירייה, עו"ד שמואל זינגר, הודיע נחרצות: "אנחנו מתנגדים להפרדה מגדרית במרחב הציבורי ודוחים את הצעת השופטים". השופטים מינץ וגרוסקופף תהו: "זו תפילה שמקובלת ברוב הקהילות, מה קרה?! מה קרה?!".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב להחלטה: "אנחנו נכבד כמובן את פסיקת בית המשפט העליון שאיפשרה תפילות בהפרדה בתל אביב. חוזר וקורא לציבור הליברלי לא לתת למחרחרי המהומות שיזמו את התפילות האלה את המריבה שהם רוצים. לא ללכת להפגין נגד כי זה מה שהם מחפשים. עדיף להתעלם. שיישארו שם לבד, תקועים עם עצמם. אנחנו נלך לטקסים משותפים של יהדות סובלנית, מאירת פנים, המכבדת את מסורת ישראל האמיתית".

רון חולדאי יום כיפור בית המשפט העליון

art

 צבע אדום