מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מיומנים בחקירת מחבלים על סף מוות: יחידת הסוכנים של אמ"ן פועלת בלבנון

במסגרת המבצע הקרקעי בדרום לבנון, אנשי יחידת 504 מוצמדים לגדודים בתמרון ואוספים מודיעין. הלוחמים מיומנים בחקירת מחבלים פצועים - שחלקם על סף מוות. הבוקר הותר לפרסום כי שניים מלוחמי היחידה נפצעו בינוני וקשה

מיומנים בחקירת מחבלים על סף מוות: יחידת הסוכנים של אמ"ן פועלת בלבנון
פעילות צוות הקרב של חטיבת גולני בדרום לבנון צילום: דובר צה"ל

בצה"ל הצמידו חוקרי שבויים מיחידה 504 לגדודים שפועלים בשטח דרום לבנון, בדומה לתמרון בעזה, זאת כדי לאסוף מודיעין מזירות הקרב ומעמדות חיזבאללה. הלוחמים מיומנים גם בחקירות שטח למחבלים על סף מוות, כך דווח ב"ווינט". 

הבוקר התיר צה"ל לפרסום כי שני לוחמים מיחידה 504 של אגף המודיעין נפצעו באורח בינוני וקשה. מדובר בלוחמים הראשונים של היחידה במבצע נגד חיזבאללה. 

במשך תשעה ימי פעולה קרקעית בדרום לבנון, בצה"ל לא מוכנים לומר אם נלקחו בשבי פעילים לחיזבאללה. עד כה הצליחו ביחידה הצליחו לפעול לגיוס סוכנים נגד חיזבאללה גם ללא שהייה בלבנון. 

במקביל, רב-סרן רועי אופיר, מפקד פחת"ק 71 בשריון, תיאר הבוקר בריאיון ל"ווינט" את הלחימה בדרום לבנון: "חזרנו עכשיו מסבב באחד הכפרים. כתשנו שם את חיזבאללה, השמדנו תשתיות שלהם, נטרלנו מספר מערכים וחוליות אויב. מצאנו הרבה אמל"ח, וגם הבאנו את חלקו לחקר בארץ. רמסנו את מי שהגיע. אנחנו כאן כדי להחזיר את התושבים".

עוד הוסיף: "אנחנו מגיעים בעוצמות מאוד גדולות ביחס לסד"כ. חיזבאללה לא מצליח אפילו להרים את הראש. הוא חוטף מכה אחר מכה אחר מכה. צה"ל התכונן לדבר הזה. אם שואלים לוחם בצה"ל בשנים האחרונות – מה שהוא התכונן אליו זה לבנון וחיזבאללה".

לבנון חיזבאללה מבצע חיצי הצפון

art

 צבע אדום