מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הראש"ל קורא לביטול התפילה ברחובה של עיר: "זוהי הדרך הנכונה ביותר על פי ההלכה"

הראש"ל רבי יצחק יוסף בפנייה לסגן ראש העיר תל אביב: "למנוע את חילול היום הקדוש, לפעול לקיום תפילות בבתי הכנסת ובמקומות סגורים". מרן הוסיף: "על אף שבית המשפט התיר לקיים תפילה בהפרדה במרחב הציבורי, יש לפעול להימנע מכך כדי למנוע מחאות ועימותים וחילול היום הקדוש"

הראש"ל קורא לביטול התפילה ברחובה של עיר: "זוהי הדרך הנכונה ביותר על פי ההלכה"
הראש"ל הגר"י יוסף צילום: יעקב כהן

זמן קצר לאחר פרסום החלטת בג"ץ, לפיה עיריית תל אביב נדרשת לאפשר קיום תפילה בהפרדה באזור גן מאיר בעיר, שיגר הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, מכתב לסגן ראש עיריית תל אביב-יפו, הרב אלחנן זבולון, ובו הפציר שיפעל לביטול קיום התפילה ברחובה של עיר ולקיים את התפילה במקומות סגורים על מנת למנוע מחאות ועימותים נגד התפילה, כפי שהתרחשו לדאבון הלב בשנה שעברה ביום הכיפורים.

בפתח מכתבו מציין הראש"ל כי מעיקר הדין על פי ההלכה, ראוי להתפלל רק בבית כנסת או במקום סגור: "בעניין תפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי, הנה ברור הדבר כי על פי ההלכה יש לקיים את התפילות בבית הכנסת, ואין להעדיף תפלה במרחב הציבורי על פני בית כנסת".

בהמשך מכתבו הוא מתייחס בחיוב ליוזמה של ארגונים שונים לקרב את ישראל לאביהם שבשמים, ולקיים את התפילות ברחובה של עיר: "ואמנם קמה יוזמה מבורכת בשנים האחרונות לקרב את ישראל לאביהם שבשמים, ולהנגיש את תפילות יום הכיפורים אל הציבור הרחב, אשר מפאת העומס אין להם מקום בבתי הכנסת".

באדיבות המצלם
המכתב של הרב הראשון לציון | באדיבות המצלם

הראש"ל מזכיר את התמונות המצערות ואת חילול היום הקדוש שנגרמו בשנה שעברה בעטיין של המחאות נגד קיום התפילה בהפרדה: "ואולם לצערנו הרב קמו עליהם קומץ קטן מאותם הרחוקים מאד מהדת וביקשו לבטל את התפילות במרחב הציבורי בתואנה של איסור הפרדה וכדומה, והגדילו לעשות ובשנה שעברה  היו הפרעות למהלכה התקין של התפילה, וקיימו מחאות קולניות אשר דרשו מעורבות של כוחות בטחון ואכיפה אשר בפועל גרמו לחילול היום הקדוש".

לאור הדברים הוא פונה לסגן ראש העיר ומבקש ממנו לפעול הפעם לבטל את התפילה במרחב הציבורי: "והנה, אף שבית המשפט התיר מבחינת חוקית את התפילות במרחב הציבורי, עדיין קיים חשש לעימותים ומחאות נגד, לכן, באתי בבקשה לכב׳ שיפעל במסגרת תפקידו כסגן ראש העיר תל אביב יפו לכך שתפילות יום הכיפורים יתקיימו בבתי הכנסת, שזוהי הדרך הנכונה ביותר על פי ההלכה, ובאם אין הדבר מתאפשר, יקיימו התפילות במקומות כגון מתנ״סים ואולמות סגורים שימנעו את חילול היום הקדוש".

את מכתבו מסיים בפנייה לציבור להתפלל לשובם של החטופים ולהצלחתם של החיילים: "ובהזדמנות זו אני קורא לצבור הרחב לבקש בעת פתיחת ההיכל על החטופים שיזכו לחזור במהרה לביתם לחיים טובים ולשלום, ולהעתיר בתפלה על כל החיילים וכוחות הבטחון בדרום ובצפון, שיחזרו כולם בריאים ושלמים".

בשורת הסיום של המכתב כותב הראש"ל: "יהי רצון שתשרה האחדות בעם ישראל".

תל אביב יום הכיפורים הרב יצחק יוסף

art

 צבע אדום