יום הולדת שני בשבי - ירדן ביבס יציין מחר את יום הולדתו ה-36

החטוף הראשון שיציין יום הולדת שני בשבי: ירדן ביבס יציין מחר את יום הולדתו ה-36 בשבי החמאס. גורלם של בני המשפחה לוט בערפל. בחודש יוני אמר גנץ כי ישראל יודעת מה מצבם של משפחת ביבס, "ותחשוף זאת כשהתנאים יבשילו לכך"

יום הולדת שני בשבי - ירדן ביבס יציין מחר את יום הולדתו ה-36
ירדן ביבס עם בנו אריאל ביום הולדתו ה-31 צילום: באדיבות המשפחה

מחר (חמישי), ירדן ביבס יציין את יום הולדתו השני בשבי החמאס ובכך יהיה לחטוף הראשון, ובתקווה האחרון, שמציין יום הולדת שני בשבי. ירדן הוא אביהם של הילדים הג'ינג'ים אריאל וכפיר שהפכו לסמל בין לאומי במודעות לעניין החטופים. 

משפחתו של ירדן תציין את יום ההולדת היום (רביעי), בשעה 17:00 בכיכר החטופים. אחותו של ירדן, עפרי, תישא דברים ותחנוך מיצב בהשראתו.

באדיבות המשפחה
ירדן ביבס עם בנו אריאל ביום הולדתו ה-31 | באדיבות המשפחה

בשבעה באוקטובר נחטפו בני משפחת ביבס, במהלך הטבח בניר עוז. מחבלים פלסטינים מתנועת אל-מוג'אהדין הפלסטינית חטפו מביתם את האב ירדן ואת האם שירי עם ילדיהם אריאל (בן 4 ביום החטיפה) וכפיר (בן 9 חודשים ביום החטיפה) לרצועת עזה. כפיר הוא החטוף הצעיר ביותר שנחטף בידי חמאס. האב ירדן נחטף בנפרד, על ידי מחבלי חמאס, בשטחים של קיבוץ ניר עוז. בטבח נרצחו גם הוריה של שירי, יוסי ומרגיט סילברמן וב-21 באוקטובר נמצאו גופותיהם.

בשלהי נובמבר חמאס טען כי הם נהרגו, והאשים את צה"ל במותם בתקיפה אווירית ישראלית. הידיעה התקבלה בישראל בספקנות, ונטען כי מדובר ב"טרור פסיכולוגי". יממה אחר כך פרסם החמאס סרטון שבו נראה אב המשפחה ירדן, החטוף גם הוא, מקבל את הבשורה המרה.

צה"ל התחייב לבדוק את טענת החמאס, אך לא הביא אישוש או הפרכה לטענה. ב-19 בפברואר 2024 הציג צה"ל לקרוביהם של משפחת ביבס סרטון שצולם ככל הנראה בדרום רצועת עזה, בו תיעוד של שירי והילדים מספר ימים לאחר החטיפה.

בחודש יוני 2024, סיפר בני גנץ בראיון למגישה מיכל רבינוביץ, בכאן 11, כי ישראל יודעת מה מצבם של משפחת ביבס, "ותחשוף זאת כשהתנאים יבשילו לכך", אך לא נשאל מה כוונתו, כאשר היו שפירשו זו כהודאה בכך שאלה אינם בין החיים.

ירדן ביבס חטיפת ירדן ביבס החטופים הישראלים ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום