סוף לכינוי המשפיל? תביעת הענק של ערוץ 12 נגד אלי ציפורי

חברת החדשות של ערוץ 12 תובעת בשלושה מיליון שקלים את איש התקשורת אלי ציפורי, על רקע הכינוי שהצמיד לה במאות פרסומים "אל ג'זירה 12". אלי ציפורי הגיב: "לא ישתיקו אותי"

סוף לכינוי המשפיל? תביעת הענק של ערוץ 12 נגד אלי ציפורי
אולפני ערוץ 12 צילום: יצחק הררי, פלאש 90

חברת החדשות של ערוץ 12 הגישה תביעת לשון הרע על סך שלושה מיליון שקלים נגד איש התקשורת אלי ציפורי, בגין מאות פרסומים בהם כינה את הערוץ "אל ג'זירה 12" "וזאת באופן עקבי ושיטתי".

בתביעה פירטו בחברת החדשות מדוע מדובר בפרסומים דיבתיים ובין היתר ציינו כי אל ג'זירה מסקרת את ישראל באופן מגמתי וחד צדדי מיום היווסדה, כי המחבל סמיר קונטאר כונה בשידוריה גיבור ומשרד החוץ החרים אותה בשל כך, ועוד שורה של צעדים שניסו שרים לנקוט לאורך השנים נגד הרשת המסיתה ובשיאם פעולותיו של שר התקשורת שלמה קרעי להפסיק את שידורי הערוץ בישראל, מאז שבעה באוקטובר.

בין היתר נכתב בתביעה: "השוואתה של חברת החדשות על ידי ציפורי לאל ג'זירה מהווה פרסום של לשון הרע שקרי, פוגעני וחמור מאין כמותו, שכל מטרתו פגיעה בתובעת ועיתונאיה וניסיון להטיל דופי כבד ביושרתם ובעשייתם העיתונאית".

"הנתבע – בעקביות ובשיטתיות - מנסה לייצר זהות בין התובעת ועיתונאיה לרשת שידור המזוהה עם אוייב רצחני, מר ואכזר, שמדינת ישראל נלחמת בו", נכתב עוד. 

התובעים טוענים כי "תוכנם של הפרסומים הדיבתיים, עקביותם ומספרם הגדול, מעידים כי הם פורסמו מתוך כוונה מיוחדת לפגוע בתובעת ובעיתונאיה, ביושרתם, במוניטין המקצועי שלהם ובעשייתם העיתונאית".

בנוסף לפיצוי הכספי, מבקשת חברת החדשות לחייב את ציפורי לפרסם תיקון או הכחשה של הפרסומים ובנוסף, ליתן צו מניעה קבוע, חריג במיוחד, אשר יאסור על ציפורי לפרסם בעתיד את דברי לשון הרע שנכללו באותם פרסומים המופיעים בתביעה.

אלי ציפורי התייחס בחשבון הטוויטר שלו לתביעה וכינה אותה "תביעת השתקה" והצהיר "לא יצליחו להשתיק אותי".

אלי ציפורי ערוץ 12 לשון הרע

 צבע אדום