ארדואן: "חמאס נלחם גם למען טורקיה"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כינה את מדינת ישראל "ארגון טרור ציוני", ואמר בהתייחסו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ידיו מוכתמות בדמם של עשרות אלפים"

ארדואן: "חמאס נלחם גם למען טורקיה"
הנייה ארדואן ואבו מאזן צילום: משרד הנשיאות הטורקי

בשיחה עם מחוקקים ממפלגת "הצדק והפיתוח", אמר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כי ישראל היא "ארגון טרור ציוני", זאת ברקע הפעולות הקרקעיות בעזה ובלבנון. 

ארדואן, שהתשלח עד כה פעמים רבות בישראל, טען פעם נוספת כי ישראל עשוייה לכוון גם לטורקיה וללטוש עיניהם לעברה, כך לפי "ווינט". "לטורקיה יש הכוח לפוצץ את הבועה שלהם. אשליית 'הארץ המובטחת' של ישראל תוביל בסופו של דבר לאכזבה גדולה ולתבוסה", ציין ארדואן. 

ארדואן המשיך ותקף בדבריו היום: "ההיסטוריה לעולם לא תסלח לאלו שהריעו לנתניהו אשר ידיו מוכתמות בדמם של עשרות אלפים". בהתייחסו למחבלי החמאס אמר כי הם "לוחמים למען כבוד העולם המוסלמי. אנחנו יודעים שהם נלחמים שם גם למען טורקיה".

לפני כשבועיים, במסגרת העצרת הכללית של האו"ם, ארדואן אמר: "כפי שהיטלר נעצר על ידי ברית של ההומניות, כך נתניהו ורשת הרצח שלו חייבים להיעצר על ידי ברית של אנושיות הומניות". הוא האשים את ארה"ב שהיא ממשיכה לחמש את ישראל "כדי שתוכל להמשיך במעשי הטבח שלה והיא מעמידה פנים שהיא מחפשת הפסקת אש".

רג'יפ טאיפ ארדואן מלחמת חרבות ברזל חמאס

 צבע אדום