אימאם אנטישמי גורש מאיטליה בשל תמיכה בחמאס

אימאם של מסגד בעיר בולוניה באיטליה גורש היום מהמדינה לאחר שהביע תמיכה בחמאס. האימאם, זלפיקאר חאן ממוצא פקיסטני, אמר שהוא תומך במלחמה ובמות קדושים של מוסלמים במלחמה בין ישראל לחמאס

אימאם אנטישמי גורש מאיטליה בשל תמיכה בחמאס
הפרלמנט של איטליה צילום: Pixabay

האימאם של בולוניה, זלפיקאר חאן, גורש מאיטליה בצו של משרד הפנים, לאחר שורה של ביטויים אנטישמיים ומסיתים באירועים פומביים. בהודעה שפרסם משרד הפנים האיטלקי נכתב כי האימאם ביטא "קנאות אידיאולוגית הולכת וגוברת וחזון פונדמנטליסטי של מושג הג'יהאד". עוד נאמר: "בהקשר של הסכסוך המתמשך בין ישראל לפלסטין. האימאם הביע שוב ושוב את תמיכתו בחמאס".

חאן, ממוצא פקיסטני בן 54, הגיע לאיטליה ב-1995. האימאם הגדיר את הג'יהאד "כעמוד התווך של הדת האסלאמית". שר הפנים האיטלקי מתיאו פיאנטדוסי חתם על צו גירוש שמורה לו לעזוב את איטליה באופן מיידי.

בכמה סרטונים שפרסם בין 2023 ל-2024, הוא דיבר נגד הקהילה היהודית והגדיר אותם כ"ציונים טמאים". הוא האשים אמריקאים, גרמנים, צרפתים, אנגלים ואיטלקים, בתמיכה בישראל.

"סוף סוף שלחנו אותו הביתה", אמר סגן ראש הממשלה ושר התחבורה, מתאו סלביני. "אנו מביעים את שביעות רצוננו על גירוש האימאם של המסגד בבולוניה שבאמצעות דרשותיו, במיוחד אחרי ה-7 באוקטובר, תקף בגידופים בלתי מתקבלים על הדעת יהודים, אמריקאים ואת כל העולם המערבי, והביע תמיכה בחמאס".

איטליה חמאס מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום