מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חרדי לשעבר נעצר בדאחייה בחשד לריגול

שוקי טרטקובסקי שגדל במשפחה חרדית בירושלים נעצר בביירות בזמן שהגיע לשם כעיתונאי. שוקי בוגר אוניברסיטת בראון ו-­LSE, כתב מאמרים רבים נגד שירות חרדים בצה"ל ומתח ביקורת על ישראל. חבריו מספרים כי הוא "אישיות מורכבת ומחליף דעות כל חצי שנה"

חרדי לשעבר נעצר בדאחייה בחשד לריגול
שוקי טרטקובסקי צילום: באדיבות המצלם

יהושע (שוקי) טרטקובסקי חרדי לשעבר מירושלים, בוגר אוניברסיטת בראון ו-­LSE, נכנס ללבנון בימים האחרונים כעיתונאי חוקר. התנהגותו העלתה חשד אצל הלבנונים והוא נעצר לחקירה. החוקרים מצאו ברשותו דרכון ישראלי. לפי הדיווח ללבנון הוא נכנס עם דרכון בריטי.

עיתון אל אח’באר הלבנוני המזוהה עם חזבאללה, דיווח כי כוחות הביטחון עצרו אתמול בדאחייה בביירות את יהושע, שהגיע לשם לפני כשבועיים. מתברר כי יהושע נכנס ללבנון יחד עם עיתונאים נוספים, אך התנהגותו עוררה חשד שהובילה למעצרו.

חבריו מספרים עליו כי הוא היה תמיד "עוף מוזר". אחד מהם סיפר כי כולם ידעו שהוא לא הכי שפוי. "הוא שינה דעות כל הזמן, יום אחד ימין קיצוני, למחרת שמאל קיצוני, הוא היה חובש, והוא היה מאד לא ברור, אף אחד מהחברים לא הופתע שהוא נעצר בלבנון", אמר.

חבר אחר סיפר: "הוא כתב מאמרים נגד גיוס חרדים ונגד התנחלויות, ופתאום כתב בעד גיוס חרדים, הוא היה ידוע כלא שפוי". מבדיקה שערכנו התברר שאחד האתרים בו היה כותב מאמרים, מחק את כל המאמרים, אולי כדי לא להיות מזוהה איתו.

שוקי טרטקובסקי לבנון חיזבאללה נצח יהודה

art

 צבע אדום