מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כך תקבלו את כספי הפיקדון: מאות מכונות אוטומטיות יוצבו במרחב הציבורי

288 מכונות חדשות יוצבו ב-77 רשויות מקומיות בפריפריה בהשקעה של עשרות מיליונים | המכונות יוצבו במרחב הציבורי, ולא בסופרים כפי שהיה עד כה

כך תקבלו את כספי הפיקדון: מאות מכונות אוטומטיות יוצבו במרחב הציבורי
מיחזור צילום: המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה מציב את הפריפריה במרכז, עם הקצאה של 41 מיליון ש"ח להצבת 288 מכונות אוטומטיות חדשות בפריפריה הגיאוגרפית. המכונות יוצבו במרחב הציבורי, ולא בסופרים כפי שהיה עד כה.

המטרה היא להפוך את מיחזור מכלי המשקה לנגיש יותר, ולהבטיח שהחזרי הפיקדון יגיעו לכל תושבי המדינה, גם באזורים מרוחקים.

במסגרת המהלך, שזוכה לתמיכת השלטון המקומי, יוענקו לרשויות הפריפריה תמיכות בגובה של עד 95% לרכישה ולתחזוקה של מכונות ההחזרה המתקדמות, שיפעלו במשך שלוש שנים במרחב הציבורי.

המשרד שם דגש מיוחד על רשויות באשכולות החברתיים-כלכליים הנמוכים (1-5), כדי לאפשר לכל האזרחים לקחת חלק בתהליך המיחזור ולקבל את הפיקדון שהשקיעו במכלי המשקה.

הביקוש למכונות היה גבוה עד שהתקציב המקורי, שעמד על 20 מיליון ש"ח, הוכפל בעקבות בקשות רבות מצד הרשויות. כיום, מדובר בתקציב של 41 מיליון ש"ח, שיאפשר לא רק רכישה של המכונות אלא גם את תחזוקתן, במטרה לאפשר לציבור הרחב גישה נוחה להחזרת מכלים וקבלת כספי הפיקדון בקלות ובמהירות.

המכרזים לביצוע כבר פורסמו ע״י המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף מרכז השלטון המקומי, מרכז המועצות האזוריות בישראל והחברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, כך שיוכלו להיכנס לפעולה במהירות ברשויות הזוכות.

מחזור בקבוקים בקבוקי פיקדון

art

 צבע אדום