מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 29°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרצוג הודיע על מקבלי "אות נשיא המדינה לגבורה אזרחית"

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע על מקבלי "אות נשיא המדינה לגבורה אזרחית", לאזרחיות ולאזרחים שפעלו בגבורה יוצאת דופן תוך חירוף נפש. הפרס יוענק בטקס רשמי אחרי שמחת תורה

הרצוג הודיע על מקבלי "אות נשיא המדינה לגבורה אזרחית"
נשיא המדינה יצחק הרצוג צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע היום על מקבלי ״אות נשיא המדינה לגבורה אזרחית״, פרס חדש שיוענק בטקס רשמי בבית הנשיא לאחר שמחת תורה. 

הזוכים בפרס הנשיא הם משה ואליעד אוחיון הי"ד מאופקים; יוסף אזיאדנה; ליאון בר הי"ד ובנו עומר בר; עוז דוידאן; טלי חדד מאופקים; עמית מן הי"ד, נירית הונוולד-קורנפלד וד"ר דניאל לוי הי"ד מבארי; האחים נועם וישי סלוטקי הי"ד, מוטי עזרא; דהיש, אסמעיל, רפי וחמאד קרינאווי; ובן בנימין שמעוני הי"ד. 

בקטגוריה מיוחדת לגבורת הילדים זכו בפרס ילדי משפחת עידן מכפר עזה, ילדי משפחת תעסה מנתיב העשרה, ובנות משפחת סויסה משדרות.

״אות נשיא המדינה לגבורה אזרחית״, נוסד על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג, על רקע סיפורי הגבורה הרבים והבלתי נתפסים של אירועי השבעה באוקטובר. לצד המחירים הכבדים מנשוא שגבתה המתקפה, נתגלו במסגרתה, כבר מן הרגעים הראשונים, מעשי גבורה יוצאי דופן של אזרחיות ואזרחים מן השורה, שפעלו בזמן אמת, תוך סיכון ממשי של חייהם, מתוך תחושה של אחדות גורל וערבות הדדית ישראלית, ובמטרה להציל חיי אדם.

״אות נשיא המדינה לגבורה אזרחית״, אות הגבורה הגבוה ביותר, יוענק על ידי נשיא המדינה לאחר שמחת תורה, ב-30 באוקטובר 2024, בטקס רשמי בבית הנשיא למקבץ ראשון של מעוטרים. בטקס יוענקו האותות לאזרחיות ולאזרחים שפעלו בגבורה יוצאת דופן תוך ערבות הדדית וחירוף נפש. 

המלצות על מקבלי האותות התקבלו על ידי הציבור כולו, והזוכים נבחרו בהמלצתה של ועדה מייעצת שמונתה על ידי נשיא המדינה ומורכבת מאנשי ציבור וחברה. בראש הוועדה עמד השופט בדימוס, הפרופסור אליקים רובינשטיין, לשעבר המשנה לנשיאת בית המשפט העליון. צוות תחקירנים שבחן כל המלצה וכל מקרה, ולאור עומס ההמלצות נשיא המדינה סיכם עם הוועדה המייעצת כי מפעל האות יימשך וכי קבוצה נוספת של מקבלי אותות גבורה אזרחיים, תוכרז בחודשים הקרובים.

יצחק הרצוג עיטור עיטור הנשיא מלחמת אוקטובר

art

 צבע אדום