מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 31°c
חיפה 26°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 31°c
חיפה 26°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חמישה ספרי תורה חדשים הוכנסו לבתי כנסת ברוסיה

בין כסה לעשור: חמישה ספרי תורה חדשים הוכנסו לבתי כנסת ברוסיה לקהילות חדשות שנפתחו, וכעת זכו לספר תורה משלהם. אירועים מרגשים ונעלים בראשות רבה הראשי של רוסיה. תורה מגנא ומצלא

חמישה ספרי תורה חדשים הוכנסו לבתי כנסת ברוסיה
ספרי תורה חדשים הוכנסו לבתי כנסת ברוסיה צילום: מבשר טוב מוסקבה

שבוע גדוש של אירועים לכבוד התורה, חוותה רוסיה היהודית בכלל ומוסקבה בירתה בפרט, עם הכנסתם של חמישה ספרי תורה חדשים ומהודרים לבתי כנסיות ובתי חב"ד המשמשים דבר יום ביומו כביתם הרוחני של אלפים מיהודי רוסיה.

ספרי התורה הוכנסו אל בתי חב"ד בשכונותיה של מוסקבה הבירה: אלכסקייבא, פושקינו, לנינסקי-פרוספקט, ולקמפוס בית היתומים היהודי במוסקבה - חלקם מתוך אלו, הם קהילות שנפתחו אך זה לא מרחוק וכעת זוכות לראשונה לספר תורה משלה.

העיר ניז'ני נובגורוד, ציינה במעמד מרגש ורב-רושם, 140 שנה להקמת בית הכנסת הגדול בעיר, בשילוב סיום כתיבת ספר תורה חדש. אל המעמד הגיע במיוחד אורח הכבוד, הרב הראשי לרוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שהתקבל בקבלת פנים מיוחדת אצל מושל העיר והמחוז, בליווי רב העיר הרב שמעון ברגמן, ולאחר מכן נערכה חגיגה גדולה לכבודה של תורה בהשתתפות ראשי ונציגי הממשל וקהל רב.

בכל האירועים שילב הרב הראשי דברים אודות גודל הימים הקדושים, בהם כל יהודי וכל אדם באשר הוא עורך חשבון נפש על השנה שחלפה, ומתכונן היטב לקראת יום הדין הקרב ובא. הרב עורר וקרא לכל אחד ואחת להשתתף בתפילות בבתי הכנסת הרבים הפזורים בשכונות הבירה ובערי השדה, לצום ביום הקדוש ולקיים את כל מצוות השבת והחג, ובכך להכריע את הכף להחיש את הגאולה האמיתית והשלמה.

יצוין, כי בימי ראש השנה שחלפו, הורגשה בכל הקהילות ברוסיה התעוררות מיוחדת לאור המתרחש בארצנו הקדושה בפרט, ובעולם בכלל. בהתאם לכך, ולאור קריאת הרב הראשי - עושים הרבנים וראשי הקהל כל מאמץ, כדי להגדיל את הפרסום על התפילות ועל פעילות הקהילות, להגביר את אירועי החגים ולהוסיף מקומות ותשמישי קדושה לכל יהודי שיגיע, ובמיוחד לדור הצעיר.

 

הרב לאזאר רוסיה הכנסת ספרי תורה מוסקבה

art

 צבע אדום