מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 31°c
חיפה 26°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 31°c
חיפה 26°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חייל בריטי שהעביר סודות לאיראנים ונמלט מהכלא, נתפס ועומד לדין

חייל בצבא בריטניה, בן 21, העביר סודות לאיראנים ונמלט מהכלא. החייל נעצר לאחר מצוד נרחב והוא עומד לדין. במשך תקופה של יותר משנתיים הוא אסף מידע דיגיטלי בזמן שהיה בצבא והעביר אותו לאיראנים

חייל בריטי שהעביר סודות לאיראנים ונמלט מהכלא, נתפס ועומד לדין
משטרת בריטניה צילום: שאטרסטוק

חייל ששירת בצבא בריטניה בגד בארצו והעביר סודות לאיראנים ונמלט. המשטרה פתחה במצוד ארצי אחריו והוא נתפס.

דניאל עאבד חאלייף, בן 21, ברח מהכלא בבריטניה בספטמבר האחרון לאחר שנעצר באשמת ריגול, הוא נעצר ועמד לדין בבית המשפט 'וולוויץ' קראון' בלונדון

חאלייף יליד בריטניה, עם שורשים איראניים ולבנוניםי, גדל בקינגסטון, דרום מערב לונדון הצטרף לצבא בגיל 16.

הדיילי מייל דיווח, כי הוא שרת כמהנדס מחשבים ב-Royal Corps of Signals, חיל התקשורת של הצבא הבריטי, שנמצאת בסטפורד במחוז סטפורדשייר. בבית המשפט נטען כי הוא החל לתכנן להדליף סודות מדינה ברגע שהצטרף ליחידה.

במשך תקופה של יותר משנתיים הוא אסף מידע דיגיטלי בזמן שהיה בצבא והעביר אותו לאיראנים. התביעה הדגישה: "הוא יצר קשר עם סוכנים של איראן, מדינה שהאינטרסים שלה לא תמיד מתיישבים, ולפעמים מאיימים על האינטרסים של המדינה הזאת".

כשהמשטרה עצרה אותו והחלה לחקור, הוא שוחרר בערבות אך נמלט מהמקום בו שהה תחת הגבלות. הוא  הותיר אחריו שורה של מיכלים ריקים, אך בצורה שיראה שזה מטען חבלה כדי להפחיד את השוטרים.

כאשר הוא נעצר שוב והועבר לכלא בשל שורה של אישומים, הוא שוב הצליח לברוח מהכלא, לאחר מצוד הוא נעצר שוב. הוא מכחיש את כל ההאשמות נגדו.

בריטניה ריגול איראן

art

 צבע אדום