מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 26°c
ירושלים 22°c
בית שמש 24°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 26°c
ירושלים 22°c
בית שמש 24°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האמריקאים היו בהלם כשישראל דיווחה כי נסראללה חוסל

ארה"ב מתוסכלת מחוסר הרצון של ישראל לתת מידע לגבי התקיפה המתוכננת באיראן. ממשל ביידן מקווה שישראל לא תתקוף ללא התראה כמו חיסול מנהיג חיזבאללה. האמריקאים היו בהלם כשישראל דיווחה כי נסראללה חוסל ושר ההגנה אוסטין שאל את גלנט אם ישראל רוצה להישאר "לבד"

האמריקאים היו בהלם כשישראל דיווחה כי נסראללה חוסל
מטוסי חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

ישראל סירבה עד כה למסור לממשל ביידן פרטים על תוכניות להגיב נגד איראן על התקיפה בשבוע שעבר, אז שיגרה איראן 181 טילים לעבר ערי ישראל. הבית הלבן מפציר בישראל לא לפגוע במתקני הנפט או אתרי הגרעין של איראן על רקע החשש מהתרחבות מלחמה אזורית. 

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי בכירים אמריקאים ממש מגששים באפילה ומתוסכלים מכך שהם לא ידעו על פעולות צבאיות של ישראל בעזה ובלבנון, ומבקשים למנוע הסלמה נוספת. חלקם קיוו שארה"ב תדע יותר על מה שישראל שוקלת לעשות במהלך ביקור מתוכנן של שר הביטחון יואב גלנט לשר ההגנה לויד אוסטין בפנטגון, אך גלנט דחה את נסיעתו בשל חילוקי דעות עם ראש הממשלה. 

ראש הממשלה מנע את יציאתו של גלנט לארה"ב ביום שלישי בלילה, כאשר ישראל ממשיכה בתכנון המבצע שלה לתקוף באיראן, האמריקאים אומרים שאין להם עדיין לא את עיתוי התקיפה או את מה שישראל עשויה לתקוף. 

בחודש שעבר ישראל חיסלה את נסראללה מבלי ליידע את ארה"ב מבעוד מועד. ההפצצה, שהתרחשה כאשר וושינגטון קיוותה להביא להפסקת אש בין ישראל ללבנון, החיסול הפתיע את בכירי הממשל.

האמריקאים היו בהלם כשישראל דיווחה כי נסראללה חוסל. "סליחה, מה אמרת?" אמר אוסטין כאשר גלנט סיפר לו במהלך שיחה על חיסול נסראללה, כך על פי גורמים אמריקאים ששוחחו עם הוול סטריט ג'ורנל. במהלך שיחה שנייה באותו יום, שאל אוסטין את גלנט אם ישראל מוכנה להישאר "לבד" בכל הנוגע להגנה על עצמה, לאור חוסר ההודעה.

אוסטין היה מתוסכל מכיוון שלארה"ב לא היה מספיק זמן למקם את כוחותיה להגן על חיילי ארה"ב שנמצאים באזור בזמן החיסול. בארה"ב מקווים שהפעם יהיו להם יותר מידע לגבי תקיפה ישראלית באיראן שעלולה להוביל למעורבות צבאית אמריקאית גדולה יותר. אוסטין וגלנט דיברו יותר מ-80 פעמים בשנה האחרונה, אמרה דוברת הפנטגון, סברינה סינג.

בוושינגטון מקווים שישראל תפרט על תוכניתה ותודיע ​​לארה"ב לקראת כל תקיפה אפשרית. גלנט ואוסטין תכננו לדבר גם על מטרות ישראל במלחמה בלבנון, אדם שמכיר את הפרטים אמר: "יש דברים שהם לא יכולים לדבר עליהם בטלפון".

איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל לויד אוסטין יואב גלנט

art

 צבע אדום