מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טלז סטון חגגה במעמד הכנסת ספר תורה לישיבת 'באר יצחק'

מעמד אדיר בטלז סטון הכנסת ספר תורה להיכלה של ישיבת 'באר יצחק' תהלוכת ספר התורה לוותה בשירה ובריקודים לכבודה של תורה במעמד גדולי ישראל שהגיעו לפאר את המעמד יחד עם יו"ר ש"ס אריה דרעי וראש המועצה יצחק רביץ. צפו בתיעוד מסכם

טלז סטון חגגה במעמד הכנסת ספר תורה לישיבת 'באר יצחק'
הכנסת ס"ת לישיבת באר יצחק טלז סטון צילום: דוד דביר, יגאל דוד רבי, רפאל אמסילי, בנימין דוד לוי

מעמד מרגש נערך בקרית יערים טלז סטון בהשתתפות הראש"ל הגר"י יוסף חבר המועצת הגר"א סאלים, גדולי ישראל, ראשי ישיבות, רבנים, דיניים, ואישי ציבור רבים.

ספר התורה נתרם ע"י הנגיד וידיד הישיבה ה"ה משה דיין. המעמד החל בכתיבת האותיות בבית הגר"צ פרץ כאשר גם יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי מכבד בהשתתפותו.

מיד לאחר מכן החלה תהלוכת ספר התורה בשירה ובריקודים לכבודה של תורה, מרחוב גורדון אל עבר קרית הישיבה בטלזסטון, תוך שמפזזים ומרקדים להרמת קרנה של תורה, שנמשכו אל תוך היכל בית המדרש.

לאחר מכן נערכה סעודת מצווה באולם שע"י הישיבה. הגר"א סאלים ראש ישיבת מאור התורה וחבר מועצת חכמי התורה אמר במשאו "לא פלא שכל ההצלחות של עם ישראל מתרחשות דווקא בזמן אלול". והוסיף "כוח התורה שנלמדת בעיון היא זו שמגנה על עם ישראל". בהמשך דבריו שיבח הגר"א סאלים את ישיבת באר יצחק טלז סטון ואמר "ביודעי ומכירי שכאן המקום לגדול בעיון".

בהמשך נשא דברים הגר"צ פרץ ובראשית דבריו ברך את הנגיד  וידיד הישיבה משה דיין  וסיפר על שקיעותם של בחורי הישיבה בהבנת הראשונים והאחרונים אף בשעות המאוחרות של הלילה.  

את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הגר"מ תופיק אביעזרי, שאמר: "כעת הכנסנו את ספר התורה שבכתב, אבל העיקר הוא ההוספות שאנו מוספים על הס"ת", עוד הוסיף ראש הישיבה שהציצים והפרחים שמוספים בני הישיבה ע"י לימוד הקצות החושן והשב שמעתתא.

חתם את המעמד הראש"ל הגר"י יוסף. בתחילת משאו שיבח את ראש הישיבה: "שוחחתי עם כבוד ראש הישיבה מספר פעמים בלימוד, ועבר מנושא לנושא שקשה לאחוז ראש". הראש"ל הביע את התרשמותו על שיעורו של ראש הישיבה בימי שישי בהלכה בעיון, ואמר "לא העיקר ללמוד רק משנה ברורה ולומר סעיף קטן..."

במעמד השתתפו אישי ציבור רבים בניהם ח"כ יוסי טייב, וח"כ אברהם בצלאל, וכן חברי סיעת ש"ס המקומית ישראל איפרגן ואסף נגר. בכתיבת האותיות כובד גם ראש המועצה יצחק רביץ.

ישיבת באר יצחק טלז סטון הכנסת ספר תורה

art

 צבע אדום