מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: המו"מ החשאי להפסקת אש כוללת

ארה"ב ומדינות ערביות דנות עם איראן על הצעה להפסקת אש בכל הגזרות. לא ברור מה מקומה של הרצועה בהצעה המתגבשת - אך האיראנים נמנעים מלכרוך את הזירות השונות לחזית העזתית. לפי שעה: ישראל אינה צד בשיח, ועדיין לא העבירה את עמדתה. גורמים בכירים: "ישראל בנקודת כוח - הפסקת אש תהיה בתנאים שלנו"

דיווח: המו"מ החשאי להפסקת אש כוללת
פעילות צוות הקרב של חטיבת גולני בדרום לבנון צילום: דובר צה"ל

בימים של הסלמה רב-זירתית, ארה"ב יוצאת במהלך יוצא דופן מאחורי הקלעים ומנסה להביא להרגעה בכל הזירות במקביל. מעל המהלך - שישראל, בינתיים, אינה חלק ממנו, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 12.

לא מדובר רק בפיסות מידע בעיתונות הערבית, שכן בימים האחרונים נודע לבכירים בירושלים על שיח שמתקיים בין ארה"ב ומדינות מסוימות בעולם הערבי מול איראן על הצעה להפסקת אש כוללת בכל הגזרות. 

לגבי עזה, לכל הפחות כרגע לא ידוע מה מקומה בהצעה הזו, בגלל היותה מסובכת ומורכבת מבחינת הרצון של ישראל להילחם גם אחרי עסקת חטופים - ומנגד רצון חמאס לוודא שהמלחמה תיפסק ושצה"ל יצא משטחי הרצועה.

ישראל כאמור עדיין לא צד בשיח הזה - ולא העבירה את עמדתה לארה"ב. אותם גורמים בכירים אמרו לחדשות 12: "אנחנו כרגע בנקודת כוח, הפסקת אש תהיה בתנאים שלנו - ובהם נסיגה מצפון לליטני ופירוק כל המתחמים הצבאיים של חיזבאללה באזורים שסמוכים לגבול". 

הדבר המעניין הוא שלצד סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם, גם האיראנים לא מדברים על כריכה של החזיתות השונות - בטח לא של הלבנונית עם העזתית.

איראן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום