מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בלתי שגרתי: מנהיג עולם הישיבות הביע חרטה בפני קהל אלפים

מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה רבי משה הלל הירש מביע אמש בנאומו צער רב וחרטה על עיתוי הכינוס לחיזוק אלפי בני ישיבות נגד גזירת הגיוס שהתקיים אמש. צפו בנימוק של ראש הישיבה

בלתי שגרתי: מנהיג עולם הישיבות הביע חרטה בפני קהל אלפים
הגרמ"ה הירש אמש במשאו צילום: יוסי שוואב

בשבועות האחרונים עולים עשרות ראשי ישיבות למעונו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש לדון על בעיות עם בחורים שמתמודדים עם צווי גיוס וצריכים חיזוק והכוונה.

אמש (שני) התקיים בבני ברק כינוס מיוחד של גדולי ישראל בראשות מנהיג עולם הישיבות לאלפי בני הישיבות התיכניות שבסכנת גיוס לצבא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ברגע האחרון קלטו המארגנים שהכינוס יוצא בשביעי באוקטובר, אבל כבר לא היה שייך לבטל. ראש הישיבה החליט לגנוז את הנאום שתכנן מראש ובמקום זה נשא נאום של השתתפות בצער הכלל.

בנאומו הנדיר אמר מנהיג עולם הישיבות: "אני קודם כל רוצה להביע חרטה שבחרנו ביום הזה שזה להמון המון אנשים יום צרה. עשינו את זה בלי שימת לב בגלל שלא שמנו לב על התאריך ולא חשבנו שזה יהיה יום הזיכרון אנחנו מאוד מצטערים על התקלה הזאת. ובוודאי בוודאי אנחנו משתתפים לגמרי בצער כל אחד ואחד ומתפללים להקב"ה שמה שאפשר שיצילו שיצילו (את החטופים) ובכל זמן משתתפים בצער של כל אחד ואחד שאיבד את קרוביהם שהקב"ה יתן להם כוח להמשיך את החיים שלהם"

ראש הישיבה בירך "שכל הפצועים יתרפאו. ועל ידי התפילות תפילות ממש בשבילם אנחנו בישיבות מתפללים כמה פעמים ביום המקום ירחם עליהים ויוציאם (את החטופים) מצרה לרווחה השתא בעגלא ובזמן קריב".

את דבריו סיים: "בזמן הזה זמן שיש מלחמות על שתיים או שלוש או ארבעה חזיתות יש חיוב מיוחד על הבחורי ישיבות להתחזק בתחומים שבחור ישיבה ברצונות שלו. בתפילה שלו. בחסד שלו. במידות שלו. בקירבה להקב"ה שלו".

הרב משה הלל הירש גזירת הגיוס השביעי באוקטובר

art

 צבע אדום