מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ר"מ בריטניה: "תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התוקפנות האיראנית"

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר נשא נאום בפרלמנט במלאת שנה למלחמה, בו התייחס בין היתר לצורך המיידי בשחרור החטופים: "חובה לשחרר את החטופים מיידית וללא תנאים"

ר"מ בריטניה: "תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התוקפנות האיראנית"
קיר סטארמר צילום: שאטרסטוק

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר נשא אתמול (שהי) נאום בפרלמנט הבריטי לרגל יום השנה למתקפת 7 באוקטובר. נאומו עסק ביום השנה למתקפה ובמצב במזרח התיכון.

סטארמר אמר בנאום: "היום אנחנו מציינים שנה למתקפה המחרידה על ישראל שביצעו הטרוריסטים של חמאס. זה היה היום העקוב ביותר מדם עבור העם היהודי מאז השואה. זה יום של עצב, יום של אבל. יותר מאלף בני אדם נטבחו. מאות נחטפו במתקפה שנישאה על גבי שנאה. ששמה לה למטרה לא רק קורבנות יחידים, אלא את הקהילות היהודיות, את אורחות חייהם ואת מדינת ישראל - שהיא סמל לביטחון עבור היהודים בעולם". 

עוד הוסיף: "אדוני יושב הראש, 15 אזרחים בריטיים נרצחו בברוטליות באותו היום, ואזרח בריטי נוסף מת בשבי מאז. מחשבותינו היום נתונות לעם היהודי בכל רחבי העולם, לקהילה היהודית כאן בבריטניה ולכל אלו שאיבדנו לפני שנה. עבור רבים, הכאב והאימה של אותו היום חמורים באותה המדינה כפי שהיו לפני שנה. הם חיים עם זה מדי יום. בשבוע שעבר נפגשתי עם משפחותיהם של חטופים בריטים ועם משפחות שכולות שיקיריהן נרצחו ב-7 באוקטובר. ישבתי עימם ושמעתי מהם על יקיריהם. לעולם לא אשכח את המילים שאמרו לי". 

סטארמר המשיך בנאומו: "אני אומר שוב, חובה לשחרר את החטופים מיידית וללא תנאים. הם תמיד יהיו בחשיבות העליונה ובמחשבותינו. אני מוקיר פעם נוספת את המשפחות על גדלות הנפש והנחישות המופלאות שלהן. אדוני יושב הראש, היום זה גם יום אבל לאזור כולו, בשעה שאנחנו מביטים לאחור על שנה של סכסוך וסבל. מניין הקורבנות החפים מפשע, האזרחים, בעזה, באמת ובתמים מרסק את הלב. יותר מ-41,000 פלסטינים נהרגו. עשרות אלפים התייתמו. כמעט שני מיליון נעקרו מבתיהם. הם מתמודדים עם מחלות, רעב וייאוש ואין להם מערכת בריאות ראויה או מחסה. זהו סיוט שהתגשם בחיים האמיתיים, שחייב להסתיים". 

"אנחנו עומדים לצד כל הקורבנות החפים מפשע בישראל, בעזה, בגדה המערבית, בלבנון - ומעבר להן. אנחנו עומדים לצד כל הקהילות פה בבריטניה, נגד השנאה - של יהודים או של מוסלמים. משום שכל מתקפה על קבוצת מיעוט היא מתקפה על הערכים שאנחנו גאים בהם של סובלנות וכבוד הדדי - ואנחנו לא נסבול זאת. אדוני יושב הראש, בשעה שהמזרח התיכון קרוב מאי פעם לפי התהום, שבה סכנה מוחשית ביותר של מלחמה אזורית, בשבוע שעבר, המשטרה האיראני בחר לתקוף את ישראל. כל הפרלמנט יצטרף אלי בגינוי מלא של המתקפה הזו", הוסיף. 

סטארמר הדגיש: "אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התוקפנות האיראנית, בהתאם לחוק הבינלאומי. עלינו להיות מאוד ברורים בעניין הזה: לא מדובר בפעולה הגנתית של איראן. זה היה מעשה תוקפנות והסלמה משמעותית ביותר בתגובה למותו של מנהיג ארגון טרור. הדבר חושף, פעם נוספת, את תפקידה המזיק של איראן באזור".

קיר סטארמר מלחמת חרבות ברזל איראן ה-7 באוקטובר

art

 צבע אדום