מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: ממשל ביידן מאבד אמון במה שממשלת ישראל אומרת

משבר האמון ההולך ומחריף גובר עוד יותר על רקע פעולת התגמול שישראל מתכננת נגד איראן. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן אמר לשר דרמר שארה"ב מצפה לשקיפות מישראל בנוגע לתכניות התקיפה שלה. "האמון שלנו בישראלים נמוך מאוד כרגע ויש לזה סיבה טובה", אמר בכיר אמריקני

דיווח: ממשל ביידן מאבד אמון במה שממשלת ישראל אומרת
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ממשל ביידן פיתח בשבועות האחרונים חוסר אמון הולך וגובר במה שממשלת ישראל אומרת לארצות הברית על תוכניותיה הצבאיות והמדיניות במלחמה הרב-זירתית שהיא מנהלת, כך אמרו ל'וואלה' ארבעה בכירים אמריקנים.

משבר האמון ההולך המחריף גובר עוד יותר על רקע פעולת התגמול שישראל מתכננת נגד איראן בעקבות מתקפת הטילים מהשבוע שעבר. כל פעולה ישראלית כזו דורשת תיאום עם ארה"ב למקרה שאיראן תגיב שוב.

ממשל ביידן אינו מתנגד לתגובה ישראלית למתקפה האיראנית, אך רוצה שכל פעולת תגמול כזו תהיה מדודה ומחושבת, אמרו בכירים אמריקנים. "האמון שלנו בישראלים נמוך מאוד כרגע ויש לזה סיבה טובה", אמר בכיר אמריקני.

שני בכירים אמריקנים אמרו כי במהלך שיחה שהתקיימה ביום שישי, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר לשר לעניינים אסטרטגים רון דרמר כי ארצות הברית מצפה מישראל ל"בהירות ושקיפות" לגבי תוכניותיה לתקוף את איראן, וזאת כיוון שלפעולה כזו עלולות להיות השלכות על הכוחות והאינטרסים של ארצות הברית באזור.

סאליבן רמז שאם ארצות הברית לא תדע מראש מה ישראל מתכננת לעשות, ייתכן שהיא לא תתגייס באופן אוטומטי כדי לעזור להביס עוד מתקפת טילים איראנית, אמר בכיר אמריקני. עם זאת, בכירים אמריקנים מודים כי סביר להניח שארצות הברית תעזור לישראל להגן על עצמה בכל מקרה.

הבכירים האמריקנים אמרו שדרמר הדגיש בפני סאליבן שישראל רוצה לתאם עם ארצות הברית, אך הם הוסיפו שממשל ביידן שואל את עצמו עד כמה הוא יכול לסמוך על כך שזה יהיה המצב. בכיר אמריקני אחר אמר שהדיונים עם ממשלת ישראל בנוגע לאיראן היו קונסטרוקטיבים.

הבית הלבן סירב להגיב. שגרירות ישראל בוושינגטון לא הגיבה לבקשת תגובה.

בנימין נתניהו ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

 צבע אדום