מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נתניהו לא מאשר את טיסת שר הביטחון ודורש שיחה עם ביידן

שר הביטחון יואב גלנט צפוי להמריא לביקור בזק בוושינגטון, שמטרתו העיקרית היא להדק את התיאום בין ישראל לארה"ב. ראש הממשלה בנימין נתניהו מציב שני תנאים לטיסתו של גלנט, לפני אישור שלה: שיחה של נתניהו עם ביידן, ואישור סוג הפעולה בקבינט

נתניהו לא מאשר את טיסת שר הביטחון ודורש שיחה עם ביידן
נתניהו וגלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט צפוי להמריא הלילה (שלישי) לביקור בזק בוושינגטון, שמטרתו העיקרית היא להדק את התיאום בין ישראל לארה"ב, בצל ההיערכות לתגובה ישראלית על מתקפת הטילים הבליסטיים מאיראן - אבל אישור סופי להמראה הזו עדיין לא ניתן, כך דווח ב'ווינט'.

על פי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו מציב שני תנאים לטיסתו של גלנט, לפני אישור שלה: שיחה של נתניהו עם ביידן, ואישור סוג הפעולה בקבינט.

ההערכה היא שנתניהו למעשה מפחד ממתן קרדיטים לגלנט מצד ביידן - ורוצה להראות ל"בייס" שלו בליכוד שהוא מונע מגלנט תיאום עם האמריקנים. 

המטרה המרכזית בנסיעה הייתה לקבל מהאמריקנים את מה שישראל כל כך צמאה לו - הקרנת כוח מצד המעצמה הגדולה בעולם, במזרח התיכון, שעשויה למנוע תגובה איראנית לתגובה הישראלית.

ח"כ בני גנץ מסר כי "ביטול טיסתו של שר הביטחון לארה״ב - פגיעה בביטחון המדינה בעת קריטית לביטחוננו, משיקולים אישיים ופוליטיים.

‏ראש ממשלה שביטחון ישראל בראש מעייניו היה שולח את שר הביטחון, מתאם איתו את המסרים, ומעמיד לרשותו את מטוס ״כנף ציון״ כדי שיהיה בזמינות מלאה וישוב במהרה ארצה".

יואב גלנט בנימין נתניהו ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום