מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פתרון פורץ דרך: מערכת לייזר חדשה תיירט כטב"מים

המערכת מיועדת לספק לכוחות מתמרנים הגנה מקיפה ויכולות קטלניות. היא משלבת את מערכת -Lite Beam מבוססת הלייזר ומערכת נשק מסוג "סמסון" בקוטר 30 מ"מ, המותקנות על גבי כלים המתניידים על ארבעה גלגלים

פתרון פורץ דרך: מערכת לייזר חדשה תיירט כטב"מים
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

חברת הייצור ופיתוח מערכות לחימה 'רפאל' חושפת בתערוכה בארה"ב מערכת שחסרה מאוד להגנת גבול הצפון במלחמה: לייזר נגד כטב"מים ורחפנים.

המערכת מיועדת לספק לכוחות מתמרנים הגנה מקיפה ויכולות קטלניות. היא משלבת את מערכת -Lite Beam מבוססת הלייזר ומערכת נשק מסוג "סמסון" בקוטר 30 מ"מ, המותקנות על גבי כלים המתניידים על ארבעה גלגלים. הרכב הוא הסטורמר של פלסן, שבנוי על בסיס שלדת פורד, עם מנוע דיזל V8, תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים והנעה כפולה קבועה.

בהודעה שפרסמה החברה לא נמסרו פרטים האם המערכת זכתה כבר להזמנות, ומה הסטטוס המבצעי שלה.

רפאל
הדמייה | רפאל

יחידות ראשונות של מערכות הלייזר נגד רקטות מגן אור, היקרה ובעלת עוצמה רבה יותר, יימסרו לחיל האוויר בשנה הבאה. למגן אור, שצריכה להתמודד עם איומים מהירים ומוקשחים יותר, תהיה לפי פרסומי משרד הביטחון עוצמה של מעל 100 קילוואט, בזמן שללייזר הקל יש עוצמה של 7.5 קילוואט בלבד ויכולת ליירט מטרות בטווח של 100 עד 2,000 מטר.

מקלע ה-30 מ"מ מגבה את הלייזר ומאפשר למערכת להתמודד עם שיגורים רבים יותר.

המערכת תוצג לראשונה בתערוכת AUSA 2024 שתתקיים בוושינגטון בשבוע הבא. בנוסף, תציג רפאל בתערוכה את היכולות המשופרות של מערכת ההגנה האקטיבית מעיל רוח, שהוכיחה את עצמה בהגנה על טנקי המרכבה סימן 4 ונגמש"י הנמר של צה"ל בעזה ובלבנון.

רפאל
מעיל רוח | רפאל

לפי רפאל, מערכת מעיל רוח פועלת כיום על גבי 17 סוגי פלטפורמות שונות בעולם, כולל נגמ"שים, כלי רכב משוריינים (AFV) וטנקים. המערכת הוכיחה את עצמה כמותאמת ורלוונטית למגוון סביבות לחימה מורכבות, תוך הגנה מקיפה על כלי הרכב והצוותים.

רפאל מערכות הגנה כטב"ם טכנולגיה

art

 צבע אדום